شناسه خبر: ۱۶۲۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد

جانمایی ۱۱۰۰ المان گل ویژه بهار۱۴۰۳ در مشهد

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد گفت: هزار و ۱۰۰ «المان» گل از بین آثار ثبت شده توسط هنرمندان برای استقبال از بهار در مشهد جانمایی می‌شود.

جانمایی ۱۱۰۰ المان گل ویژه بهار۱۴۰۳ در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی یعقوبی روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های استقبال از بهار شهرداری مشهد، اظهار کرد: ۱۰۰ المان یا نماد گل «توپیاری» و ۲ هزار و ۵۰۰ «فلاورباکس» نیز در این ایام در سطح شهر جانمایی و نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: جشنواره گل‌های پیازی در بوستان ملت، باغ گل‌ها و مزار شهدا شامل ۱۰۰ هزار بوته گل از دیگر برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۳ در مشهد است.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: گل‌کاری ویژه سطح شهر، لکه‌گیری و ترمیم چمن، تکمیل و «واکاری» گل‌های دائمی (کاشتن گل در گلخانه و انتقال آن به باغچه پس از رسیدن به استقامت لازم) و سطوح پرچین، رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی، رنگ آمیزی و رفع نواقص مبلمان پارکی و آب‌نماها و آبخوری‌ها نیز از ۱۵ بهمن‌ماه در مشهد شروع شده است.

وی گفت: در استقبال از بهار سال ۱۴۰۳ علاوه بر انجام فعالیت‌های ویژه و ضرورت مدیریت مصرف منابع آبی، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌های اصلاح الگوی کاشت نیز در سطح مناطق ۱۳گانه اجرا خواهد شد.

یعقوبی افزود: با فرارسیدن ایام پایانی سال، شهر برای میزبانی از زائران نوروزی آماده می‌شود، در این راستا حاشیه مبادی ورودی تا عمق ۱۰ کیلومتر پاکسازی می شود.

وی بیان کرد: شست‌وشوی معابر اصلی به ویژه اطراف حرم مطهر، رنگ آمیزی جداول به متراژ بیش از ۲۰۰ هزار متر طول، رفع نواقص آذین‌بندی ها و اکران آذین بندی‌های جدید از دیگر اقدامات است.

کاشت ۱۰۰ هزار نهال در روز درختکاری

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: در بازه زمانی هفتم تا چهاردهم اسفندماه نیز با هدف تداوم سنت حسنه درختکاری، مراسم نمادین کاشت درخت در بوستان‌های منتخب در حال برگزاری است و کاشت ۱۰۰ هزار نهال در این مراسم‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از ۱۵ بهمن تا هشتم اسفندماه، ۳۵۰ درخواست کاشت نهال در معابر فرعی ثبت شده است که از این تعداد ۲۹۶ درخواست بازدید و ۹۱ اصله کاشته شده است.

یعقوبی گفت: ۶۳ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر نیز برای کاشت در منازل ۴۴ محله منتخب در حاشیه شهر پیش‌بینی و تاکنون ۱۴ هزار اصله کاشته شده است.

وی ادامه داد: مراسم درختکاری ۱۶ اسفندماه در بوستان جهانشهر همراه با کاشت هزار اصله نهال و برپایی هشت غرفه فرهنگی، هنری و آموزشی برگزار می‌شود.

جانمایی پارکینگ‌های دائم و موقت در مرکز شهر

معاون اداره کل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: ایمن‌سازی معابر و جانمایی مبلمان‌های ترافیکی از جمله اقدامات در آستانه بهار است.

سیدحسن محسنیان افزود: ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد نیز در این مدت مدیریت می‌شود و تعدادی پارکینگ دائم و موقت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تقویت خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل همگانی نیز انجام می‌شود و قطارشهری در شب سال تحویل ۲۴ ساعته خواهد بود.

 

ارسال نظر