شناسه خبر: ۱۶۱۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

شناسایی ۸۸۰ اصله درخت کهنسال در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از شناسایی ۸۸۰ اصله درخت کهنسال به منظور تیمار به‌زراعی آن‌ها برای نگهداری درختان خبر داد.

شناسایی ۸۸۰ اصله درخت کهنسال در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ حامد فیض‌الهی اظهار کرد: درختان کهنسال، سرمایه‌های ارزشمند محیط زیست شهری بوده و علاوه بر افزایش زیبایی و طراوت خیابان‌ها، از مهم‌ترین عوامل در هویت بخشی به فضاهای شهری هستند. 

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری از این میراث طبیعی ارزشمند، افزود: از سال ۱۳۹۹ پروژه ساماندهی درختان کهنسال آغاز شده و در همین راستا اداره جنگلداری شهری سازمان پارک‌ها و فضای سبز پس از شناسایی و آماربرداری از درختان کهنسال موجود در سطح شهر مشهد، اقدام به نصب تابلوی معرفی درخت بر روی تنه آن‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۸۰ اصله درخت کهنسال در سطح شهر شناسایی شده که غالبا در مناطق مرکزی شهر شامل مناطق ۱ و ۸ قرار دارند، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای احیا، حفظ و نگهداری این درختان، امری تخصصی است و بدین منظور عملیات و تیمارهای تغذیه‌ای و به‌زراعی ویژه‌ای شامل ترمیم تشتک، اصلاح طوقه و توسعه فضای آبخور، آبیاری و کوددهی در نظر گرفته شده که به طور مستمر در حال انجام است.

فیض‌الهی با تاکید بر لزوم عزم همگانی برای حفظ این میراث ارزشمند، از شهروندان خواست تا شهرداری را در این امر یاری کرده و در صورت مشاهده عوامل آسیب‌رسان به فضای سبز، با اعلام به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد به کمک فضای سبز شهری بشتابند.

 

ارسال نظر