شناسه خبر: ۱۶۱۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد

مدارس شهرستان مشهد درنوبت صبح سه شنبه غیرحضوری شد

دبیر کارگروه اضطراری آلودگی هوا در خراسان رضوی گفت: فردا سه شنبه ۳۰ آبان ماه جاری، تمام فعالیت های آموزشی مدارس در مشهد مقدس، مناطق هفت گانه، تبادکان، رضویه، احمد آباد، در همه مقاطع در شیفت صبح به‌صورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می شود.

مدارس شهرستان مشهد درنوبت صبح سه شنبه غیرحضوری شد

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی اله پور افزود : همچنین براساس اعلام کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز فردا در شیفت صبح تعطیل است.

وی پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی، از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

دبیر کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه اضطراری آودگی هوا اعلام کرد: با عنایت به اعلام هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان،جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی ادامه داد: ضمناً در صورت ادامه روند پایداری آلاینده ها، تصمیم گیری در خصوص وضعیت شیفت عصر، فردا جلسه کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی، در ساعت ۹ صبح تشکیل جلسه خواهد داد.

وی بیان کرد :در این کارگروه از دستگاه های دولتی خواسته شده در صورت امکان، با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کند.

اله پور تاکید کرد :مقرر شد، شهرداری مشهد از سیستم های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در پارک ها بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس، جهت اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده شود و هشدار های لازم صورت پذیرد.

وی گفت :اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به همه دستگاه ها و نهادهاست و فعالیت مدارس مشهد در شیفت صبح فردا نیز غیر حضوری خواهد بود.

 

ارسال نظر