شناسه خبر: ۱۶۲۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

اعضای کودک مرگ مغزی اهل تربت حیدریه جان ۶ نفر را نجات داد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای کودک ۱۰ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه به ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

اعضای کودک مرگ مغزی اهل تربت حیدریه جان ۶ نفر را نجات داد

به گزارش مشهد فوری و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی روز سه‌شنبه افزود: در هزار و چهارصد و سی و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم " زینب سرخوش"، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان سجادیه تربت جام حیدریه پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه‌های این کودک مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به کودکی ۱۰ ساله ساکن مشهد و پسر جوان ۱۷ ساله ساکن باخرز که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این کودک مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۱ ساله ساکن شهرستان "کلاله" استان گلستان که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این کودک مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

ارسال نظر