شناسه خبر: ۱۶۱۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

ادامه زندگی ۵۰۶ بیمار نیازمند به عضو در بیمارستان منتصریه مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳۱ مورد عمل پیوند اعضا در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه انجام شده که این میزان موجب نجات و ادامه زندگی ۵۰۶ بیمار نیازمند به عضو شده است.

ادامه زندگی ۵۰۶ بیمار نیازمند به عضو در بیمارستان منتصریه مشهد

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد دهقانی فیروز آبادی اظهارداشت: اهداکنندگان مرگ مغزی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بودند که با تلاش واحد فراهم آوری اعضای پیوندی  این دانشگاه شناسایی شدند و از مجموع این تعداد 73 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، سبزوار، بیرجند، بجنورد، تربت جام، تربت حیدریه و گناباد بوده است.

وی با اشاره به روند افزایشی اهدای عضو در سال جاری تصریح کرد: در سال جاری 92 مورد پیوند کلیه، 72 مورد پیوند کبد، 14 مورد پیوند قلب، 2 مورد پیوند کلیه و کبد همزمان، 7 مورد پیوند کلیه و پانکراس همزمان، 212 مورد پیوند قرنیه و 107  مورد پیوند پوست در مشهد انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انجام این پیوندها را  مدیون ایثار و از خودگذشتگی خانواده های مرگ مغزی هستیم که با تصمیم خود موجب نجات جان هموطنان خود شده اند تاکید کرد: تمامی اعمال جراحی پیوند اعضا بصورت رایگان و تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر و صندوق جمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج است.

دهقانی‌فیروز آبادی گفت: دانشگاه علوم پزشکی  مشهد یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه پیوند و اهدای عضو کشور است که هرساله دوره های آموزشی متعددی را برای توانمندسازی کادر درمان در حوزه پیوند و اهدای عضو در مشهد و دانشگاه‌های همجوار برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

 

ارسال نظر