شناسه خبر: ۱۶۱۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

ساماندهی محل‌های تجمع معتادان متجاهر در حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد گفت: در بازدیدهای حاشیه شهر، شاهد ایجاد محل‌های تجمع معتادان متجاهر در ۳ یا ۴ نقطه هستیم که باید ساماندهی شوند.

ساماندهی محل‌های تجمع معتادان متجاهر در حاشیه شهر

به گزارش مشهد فوری ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، مجید طهوریان‌عسکری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر که به منظور بررسی اقدامات شهرداری مشهد در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شده بود، اظهار داشت: خوشبختانه تحول خوبی در حوزه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی شهر شاهد هستیم.

وی گفت: براساس آنچه شاهدیم، اتفاقات خوب و قابل تحسینی، به ویژه در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد و برخورد با ناهنجاری معتادین شاهد هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بازدیدهای میدانی که از مناطق مختلف حاشیه شهر داشته، افزود: در این بازدیدها، در برخی نقاط همچون میدان امام‌حسین(ع)، تقاطع مقابل شهید آوینی، شاهد و ... شاهد شکل‌گیری کلونی‌ها و محل‌های تجمع معتادان متجاهر هستیم که چهره نازیبایی را ایجاد کرده است.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه شرایط محیطی نازیبا و ناسالمی را در این مناطق شاهد هستیم و شهرداری باید اقدامات مقتضی را در این خصوص انجام دهد، تصریح کرد: از ظرفیت بزرگان حوزه، دانشگاه و جامعه نخبگانی نیز در قالب کلاس‌های آموزشی و همایشی برای افرادی که در کمپ‌ها و غیره نگهداری می‌شوند، باید بهره گرفت تا میران اثرگذاری دوره نگهداری در کمپ به حداکثر بهره‌وری آن رسانده شود.

سامانه «سراج» اقدامی ارزشمند و ابتکاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد نیز اظهار داشت: اگر خراسان رضوی در این حوزه به عنوان استان برتر شناخته شده، ثمره همت و عزم راسخ مدیریت شهری و اقدامات شهرداری مشهد است.

وی با اشاره به سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی «سراج»، گفت: اسکن عنبیه به منظور شناسایی دقیق معتادان متجاهر، اقدام ارزشمندی بوده که دستگاه و نرم‌افزار و ایده آن با شهرداری مشهد بوده و موجب شده آمار دقیقی در این حوزه به دست آوریم.

منصوریان، طرح «شهید مهرورزی» را دیگر اقدام پایه‌ای و اساسی شهرداری مشهد در بحث مهار اعتیاد دانست و افزود: طبق آمار، 30 درصد افرادی که در دام اعتیاد افتاده‌اند و عمدتا جوان هستند، بخاطر این بوده که قدرت «نه» گفتن را نداشته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: 60 درصد از معضل ابتلا افراد به اعتیاد، با اقدامات پیشگیرانه و آموزش حل و فصل می‌شود.

منبع: تسنیم

368

ارسال نظر