شناسه خبر: ۱۵۶۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

رسوب بیماران کرونایی در بیمارستان‌های مشهد/ ظرفیت تخت‌ها در حال تکمیل است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شاهد بستری شدن روزانه ۵۲۷ نفر در این شهر هستیم که با تعداد افراد ترخیص شده هماهنگ نیست، گفت: رسوب بیماران کرونایی زیاد است و تخت‌های پشتیبان در نظر گرفته شده نیز در حال تکمیل است.

رسوب بیماران کرونایی در بیمارستان‌های مشهد/ ظرفیت تخت‌ها در حال تکمیل است

به گزارش مشهد فوری ، دکتر مهدی قلیان اظهار کرد: اوضاع شهر مشهد از نظر تعداد بیماران کرونایی بستری شده خوب نیست و این در حالی است که اکنون شاهد بستری شدن روزانه ۵۲۷ نفر در این شهر هستیم که با تعداد افراد ترخیص شده هماهنگ نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: رسوب بیماران کرونایی زیاد است و تخت‌های پشتیبان در نظر گرفته شده نیز در حال تکمیل است، باید تخت‌های مضاعف دیگری در نظر گرفته شود ولی با این حال کادر درمان در تمام بخش‌ها در کمک به بیماران عقب نشینی نخواهند کرد.

وی گفت: به طور میانگین روزانه قریب به هفت هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا به بخش سرپایی مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی مراجعه می‌کنند که آمار این بیماران به سرعت در حال افزایش است.

قلیان تاکید کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا را اجتناب از حضور در دورهمی‌ها، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بر اساس آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به ۲۲ شهرستان افزایش یافت که هفت شهرستان در وضعیت قرمز تیره هستند؛ در حال حاضر شهرستان‌های مشهد، سرخس، تربت‌جام، بینالود، چناران، گلبهار، درگز، قوچان، کاشمر، سبزوار، صالح آباد، ششتمد، فیروزه، نیشابور، گناباد، جغتای، بردسکن، خلیل آباد، تربت‌حیدیه، کلات، تایباد و خواف در وضعیت قرمز و قرمز تیره قرار دارند.

منبع: وبدا

325

ارسال نظر