شناسه خبر: ۱۶۱۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

کشف ۳۳ پرونده تخلف فروش آرد یارانه‌ا‌ی در نانوایی‌های مشهد

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد از رصد بازرسان اداره نظارت و بازرسی جهادکشاورزی مشهد و تشکیل۳۳ پرونده تخلف از آردفروشی‌ها به ارزش ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان مشهد خبرداد.

کشف ۳۳ پرونده تخلف فروش آرد یارانه‌ا‌ی در نانوایی‌های مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ علی اکبر نصری اظهار داشت: تاکنون 33 پرونده تخلف از آردفروشی‌ها به ارزش 9 میلیارد و 700 میلیون ریال تشکیل شده و بیش‌ترین تخلف مربوط به کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و خرید برخلاف ضوابط است.

وی افزود: دستگاه نانینو در واحدهای صنفی جهت کارکرد نانوایان نسبت به عرضه آرد و تخلفات تعبیه شده و نانوایان، براساس میزان سهمیه آردی که می‌گیرند تعداد پخت نان آنها معین می‌شود و هر 10 روز مجددا سهمیه‌های آرد شارژ می‌شود بطوریکه در یک ماه سه دفعه میزان سهمیه آرد نانوایان شارژ می‌‌شود.

74پرونده تخلف از نانوایی‌ها تشکیل شده است

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: تاکنون 74 پرونده تخلف از نانوایی‌ها به ارزش بیش از 5میلیارد و490 میلیون ریال تشکیل شده است و بیشترین تخلف نانوایان، مربوط به کم فروشی در وزن چانه‌ها و عرضه خارج از شبکه است.

نصری با بیان مطلوبیت عملکرد دستگاه نانینو در نانوایی‌ها اظهارکرد: دستگاه نانینو در واحدهای صنفی جهت کارکرد نانوایان نسبت به عرضه آرد و تخلفات تعبیه شده و نانوایان، براساس میزان سهمیه آردی که می‌گیرند تعداد پخت نان آنها معین می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان مشهد 200  نانوایی، دستگاه نانینو را نصب کرده اند افزود: از طریق دستگاه نانینو، پخت نان از لحاظ کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و گران فروشی کاملا مشخص می‌شود، نانوا باید فقط سهمیه 10 روز خود را پخت انجام دهد و چنانچه برای روز‌های دیگر ذخیره کنند این سهمیه می‌سوزد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد خطرنشان کرد:سهمیه تخصیصی به نانوایی‌های براساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانینو انجام می‌شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی‌کنند، قطع می‌شود.

 

ارسال نظر