شناسه خبر: ۱۶۱۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد

۹ و نیم هکتار از حریم رودخانه‌های تایباد و باخرز در خراسان رضوی رفع تصرف شد

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: ۹ و نیم هکتار از زمینهای ملی حریم و بستر رودخانه های ۲ شهرستان تایباد و باخرز از ابتدای امسال تاکنون رفع تصرف شده است.

۹ و نیم هکتار از حریم رودخانه‌های تایباد و باخرز در خراسان رضوی رفع تصرف شد

به گزارش مشهد فوری؛ علی باب الحکمی افزود: هشت و نیم هکتار از این اراضی در مسیل رودخانه های تایباد و یک هکتار به سمت رودخانه های شهرستان باخرز است.

وی ادامه داد: در این راستا سه متخلف زیست محیطی شناسایی و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: امسال در بخش رفع تصرف حریم رودخانه ها برای شهرستانهای تایباد و باخرز ۱۰ کیلومتر آزادسازی پیش بینی شده که تاکنون افزون بر ۹۵ درصد آن محقق شده است.

باب الحکمی افزود: همچنین امسال ۶ کیلومتر از بستر رودخانه های این ۲ شهرستان لایروبی و در آنها دیوار حفاظتی احداث شده است که باتوجه به سهمیه پنج کیلومتری درنظر گرفته شده در بخش لایروبی بستر رودخانه های این مناطق، در بازه زمانی گذشته از سال جاری بیش از ۱۰۰ درصد تعهد در این شهرستانها محقق شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۲۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون، در تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستانهای تایباد و باخرز گفت: بیشترین چاههای غیرمجاز تایباد در زمینهای کشاورزی بخش "میان ولایت" قرار دارد و چاههای غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

باب الحکمی با اشاره به این که خشکسالیهای چند سال اخیر وضعیت دشتهای این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است افزود: هم اکنون ۹۵ درصد چاههای کشاورزی شهرستانهای تایباد و باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۰۰ حلقه چاه، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی به شمار می روند. شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

 

ارسال نظر