شناسه خبر: ۱۶۱۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

۵۶۰ هزار مسافر در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون غربالگری شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: بیش از ۵۶۰ هزار مسافر افغانستانی و ایرانی از ابتدای سال جاری تاکنون در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تایباد واقع در شرق استان خراسان رضوی به لحاظ انواع بیماری‌های واگیردار غربالگری شدند.

۵۶۰ هزار مسافر در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون غربالگری شدند

به گزارش مشهد فوری؛ حیدر احسانی اظهار کرد: این مسافران در قالب اجرای طرح مراقبت بهداشتی در حین ورود به کشور در گذرگاه رسمی دوغارون توسط ۲ گروه از کادر درمان تایباد مورد آزمایش قرار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مسافران ورودی به دوغارون به لحاظ ابتلا به ۱۶ بیماری آزمایش و کنترل می‌شوند، بیان کرد: علاوه بر نمونه‌گیری در معبر زمینی دوغارون، پایش و آزمایش کنترل بیماری‌های واگیردار نیز در این مرز زمینی برای مسافران ورودی از افغانستان روزانه در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر به صورت میانگین روزانه بیش از ۲ هزار مسافر حین ورود به کشور در معبر زمینی دوغارون در مقابل انواع بیماری‌ها غربالگری می‌شوند و در صورتی که مسافران ورودی به ایران علائمی نسبت به برخی از بیماری‌های واگیردار داشته باشند، اجازه ورود به کشور را ندارند.

احسانی افزود: ارائه گواهی نسبت به عدم نداشتن انواع بیماری از سوی مسافران ورودی به سمت ایران از افغانستان قابل قبول نیست و آزمایشات این بیماریها در مرز دوغارون انجام می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد اضافه کرد: ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش غربالگری‌های انجام شده در مرز دوغارون مردان و ۳۰ درصد زنان هستند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای رفت و آمد مسافران ایرانی و خارجی از طریق این معبر رسمی، فضاهای موجود بهداشتی و درمانی در این مرز زمینی به منظور انجام مراقبت‌های درمانی و بهداشتی چندان مناسب نیست که می‌طلبد مسوولان استانی و کشوری نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

 

ارسال نظر