شناسه خبر: ۱۶۱۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

۸۳ درصد جمعیت شهرستان مرزی درگز از خدمات داوطلبان سلامت بهره مند هستند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز گفت: داوطلبان به عنوان تار و پود مردمی‌سازی سلامت اکنون حدود ۲۰ هزار خانوار شهری، روستایی و عشایری، معادل ۸۳ درصد جمعیت این شهرستان مرزی خراسان رضوی را زیر پوشش دارند.

۸۳ درصد جمعیت شهرستان مرزی درگز از خدمات داوطلبان سلامت بهره مند هستند

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر علیرضا قنبری همزمان با روز جهانی داوطلب افزود: در حال حاضر ۸۷۱ داوطلب سلامت در شهرستان درگز فعال هستند.

وی گفت: روز جهانی داوطلب، فرصتی جهت ترغیب و حمایت از خدمات بدون چشمداشت این افراد خیراندیش است که برای بهبود زندگی سالم و مناسب مردم فعالیت می کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگز اظهار کرد: ۹۲ درصد داوطلبان سلامت شهرستان آموزش های لازم از قبیل آموزش بیماری های واگیر و غیرواگیر، تغذیه صحیح، مهارتهای ارتباط موثر، خود مراقبتی اجتماعی را بصورت هفتگی از مراکز خدمات جامع سلامت فرا می گیرند.

وی ادامه داد: تعدادی از داوطلبان نیز از کارکنان سازمان ها، ادارات، شورا و دهیاری ها بوده که با مراکز بهداشتی در راستای ارتقاء و بهبود شاخص ها و رفع مشکلات بهداشتی مانند جمع آوری زباله های محیطی، کنترل سگ های ولگرد و بهسازی فضای خانه های بهداشت همکاری تنگاتنگ دارند.

قنبری اظهار کرد: همه علاقه مندان به فعالیت در حوزه داوطلبان سلامت می توانند با مراجعه به پایگاه سلامت نزدیک محل سکونت خود، نسبت به نام نویسی و تشکیل پرونده اقدام کنند تا با توجه به میزان توانایی و فرصتی که در اختیار دارند بصورت دایم یا موقت با این حوزه بصورت داوطلبانه همیاری نمایند.

شهرستان مرزی و کوهستانی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر "درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو"، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان درگز در قالب هفت مرکز خدمات جامع سلامت و ۴۴ خانه بهداشت ارائه می شود.

۱۴ آذر روز جهانی داوطلب سلامت نامگذاری شده است.

 

ارسال نظر