شناسه خبر: ۱۶۱۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

۵۰۰ میلیارد ریال کالای احتکاری در خراسان رضوی شناسایی شد

۵۰۰ میلیارد ریال کالا در حوزه احتکار و عرضه کالای خارج از شبکه و تقلبی، طی نیمه اول امسال شناسایی و عوامل مرتبط با آنها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

۵۰۰ میلیارد ریال کالای احتکاری در خراسان رضوی شناسایی شد
به گزارش مشهد فوری؛ رئیس پلیس امنیت و اطلاعات عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت:  در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۵۰ هزار واحد صنفی در سطح استان به طور عموم فاقد پروانه کسب توسط پلیس از ابعاد مختلف ارزیابی و بررسی شدند، از این تعداد در حوزره سلامت ۲۵۰ واحد صنفی متخلف شناخته شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
سرهنگ امید نوده‌ای روز سه شنبه در همایش پلیس و اصناف در مشهد با قدردانی از همکاری مجموعه قضایی استان در حوزه امنیت گفت: هم افزایی بین پلیس و مجموعه اصناف در خراسان رضوی کم نظیر است و این تعامل برای برقراری امنیت باید حفظ شود.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: خدمت رسانی در مضجع مطهر و منور امام رضا (ع) افتخار است، اما مسئولیت سنگینی است و وظیفه تامین امنیت هزاران زائر و مجاور رسالت خطیری است.
 
سردار محمد کاظم تقوی با اشاره به دستاورد مطلوب نیروی انتظامی استان در ستاد برگزاری همایش اربعین افزود: نتیجه اجرای ماموریت اربعین و اقدامات انجام شده، کاهش هزینه مردم به میزان بیش از سه هزار میلیارد ریال بوده است.
 
وی گفت: در دهه اخر صفر نیز با انجام اقدامات منسجم، نیروی انتظامی خراسان رضوی با سربلندی و کمترین مشکل، امنیت را برای زائران تامین کرد و خدمات لازم را به آنان ارایه داد.
 
رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در این همایش با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در شهر مشهد افزود: حوزه اصناف ارتباط تنگاتنگی با بخش امنیت دارد و در تامین امنیت پایدار موثر است.
 
هادی مخملی با اشاره به اقدامات نظارتی اتاق اصناف مشهد با همکاری نیروی انتظامی بویژه در دهه پایانی ماه صفر گفت: از ابتدای امسال ۵۴ هزار بازرسی از سطح اصناف مشهد انجام گرفته است که منجر به استرداد ۳۰ میلیارد ریال وجه به شاکیان صنفی شد.
 
فرماندار مشهد نیز در این همایش افزود: امروز که دشمن ایجاد ناامنی را در منطقه هدف قرار داده است، اصناف به طور کامل از ارکان امنیتی حمایت می‌کنند.
 
محسن داوری با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و شب زنده‌داری‌ها نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در همه حوزه ها نقش ایفا می کند و حتی بعضا فراتر از وظایف خود با همه حوزه‌ها و ارگان‌ها همکاری موثر دارد.
 
معاون قضایی ربیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش افزود: با یک اقدام کوچک و تدبیر به‌موقع می‌توانیم مانع از بروز بسیاری از سرقتها شویم که تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.
 
سید امیر مرتضوی گفت: در بسیاری از کشورها ۷۰ درصد اقدامات در حوزه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی انجام می گیرد و بقیه آن در بخش قضایی و انتظامی است، اما عکس این مسئله در کشور ما صادق است، به طوریکه با بیش از ۸۰ میلیون جمعیت، بیش از ۲ هزار عنوان مجرمانه ثبت شده است و برخورد با این عناوین، انرژی زیادی از دستگاه‌های انتظامی و نظارتی می گیرد.
 
وی افزود: در صورتیکه نظارت‌ها به موقع انجام شود کار نیروی انتظامی در حوزه اماکن کاهش خواهد یافت، به خصوص در ایام مناسبتی که اقدامات پیشگیرانه بایستی بیشتر صورت گیرد.

 

ارسال نظر