شناسه خبر: ۱۶۱۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان وارد مشهد شد

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به منظور پیگیری اجرای توافقات دوجانبه امروز، دوشنبه وارد مشهد مقدس شد .

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان وارد مشهد شد

به گزارش مشهد فوری؛ امیر خان متقی که با تعدادی از مقام های افغانستانی به مشهد سفر کرده است، در فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد این شهر مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و تعدادی از مسوولان استانی قرار گرفت.

پیش از این استاندار خراسان رضوی برای افزایش همکاری های اقتصادی با هیات تجاری به افغانستان سفر کرده بود و امروز درباره نتایج همکاری و تسهیل کار تجار ایرانی در این کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد.

سفر امیر خان متقی به مشهد همچنین در ادامه دیدارهای دیروز وی در تهران با وزیر امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان صورت گرفته است.

image_2023-12-25_11-35-29

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در مشهد همچنین به منظور روانسازی تجاری و اقتصادی میان خراسان رضوی و افغانستان و مسائل کنسولی با مسوولان محلی دیدار و گفت وگو کرد.

پیش از این، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با اشاره به گفتگوهایش با امیر خان متقی به همکاری های معاضدتی قضایی و تحکیم روابط دوجانبه به ویژه در حوزه های قضایی اشاره کرده بود.

حسن کاظمی قمی تاکید کرد: دو طرف خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر در حوزه امنیت مرزی بوده و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره لزوم برگزاری جلسات منظم کمیسیون های مشترک به اطلاع طرف افغانستانی رسیده است.

ارسال نظر