شناسه خبر: ۱۶۱۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد

ایران ادعای طالبان برای کاهش کشت خشخاش ‌در افغانستان را قبول نکرد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ادعای طالبان مبنی بر کاهش کاشت خشخاش در افغانستان به هیچ وجه مورد قبول ما نیست، گفت: تمام شواهد و آمار و ارقام‌ گویای افزایش کشت خشخاش در این کشور است‌.

ایران ادعای طالبان برای کاهش کشت خشخاش ‌در افغانستان را قبول نکرد

به گزارش مشهد فوری از مشهد به نقل از پایگاه خبری استانداری خراسان رضوی، اسکندر مومنی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: ادعای طالبان مبنی بر کاهش کاشت خشخاش در افغانستان به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.  

مومنی افزود: افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در کشور افغانستان به شدت افزایش یافته و این یک زنگ خطر جدی هم برای ایران و هم برای تمام دنیا است.

وی گفت:‌ بنا به دستور ریاست جمهوری، سیاست راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور  مبنی بر پیشگیری است. 

مومنی تصریح کرد: چهاد رکن مقابله، درمان، پیشگیری و توانمند سازی معتادان را ما  همگام باهم پیش می بریم تا بتوانیم اقدام موثری درمقابله با جذب مواد مخدر انجام دهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:  در دو هفته گذشته نمایشگاهی عمومی در رابطه با مواد مخدر برپا شد که استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان از این نمایشگاه ما را شگفت زده کرد.

وی  ادامه داد: این اقدام می‌تواند بازهم در سطح ملی و در سطح استانی انجام شود، اقدامی که به شدت پیشگیرانه است و در راه فرهنگ سازی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

مومنی درمورد جمع آوری معتادان متجاهر نیز گفت:  در خصوص معتادان متجاهر دو حوزه داریم، پیشگیری و درمان که اگر اولی درست انجام نشود به دومی نخواهیم رسید به همین سبب باید گام اول قاطعانه برداشته شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این جلسه گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که شبانه روزی برای این مبارزه صرف می‌شود، اما همچنان این معضل اجتماعی جامعه را آزار می‌دهد.

نظری افزود: در موضوع مبارزه با موادمخدر، پیشگیری بر هر امری اولویت دارد و جمع آوری معتادان متجاهر یکی از اصلی ترین اقداماتی است که جلوی شیوع بیشتر مصرف مواد مخدر را خواهد گرفت.

وی  ادامه داد: حضور مصرف کنندگان مواد مخدر به ویژه در سطح شهر، در هرکجای کشور ضربه‌های هولناکی را وارد می‌کند، این ضربه در مشهدالرضا شدید و مهلک تر است و ما بیش از هر نقطه در‌ کشور باید نگران شیوع مواد مخدر در مشهد باشیم.

نظری افزود: قطعا اقدام بعد از جمع آوری معتادان که باید محکم برداشته شود، درمان است که این مهم نیز قطعا باید به دست متخصصان انجام شود و می‌توان بعد از اجرایی شدن این اقدام گزارش خوبی را از طریق رسانه به مردم اطلاع رسانی کرد.

 

ارسال نظر