شناسه خبر: ۱۶۱۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

رابطه ی مناسب پزشک و بیمار نیمی از مسیر درمان موفق را رقم می زند

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد رابطه ی مناسب بین پزشک و بیمار را در درمان موفق بسیار موثر خواند و گفت: نیمی از مسیر یک درمان موفق به شکل گیری رابطه مناسب بین پزشک و بیمار بستگی دارد.

رابطه ی مناسب پزشک و بیمار نیمی از مسیر درمان موفق را رقم می زند

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر سیدمحمد معتمد الشریعتی در مراسم افتتاحیه کنگره سراسری جراحی خراسان 1402 همچنین بیان کرد: در مبانی درمانی جدید نقش مشارکت بیمار در روند درمان و انتخاب مسیر درمان بسیار پر رنگ و حائز اهمیت است؛ گزافه نیست که حتی بگوئیم مهمترین بخش درمان به شکل گیری همین رابطه مناسب بین پزشک و بیمار پیوند خورده است. به همین جهت کنگره سراسری جامعه جراحان امسال با عنوان آگاهی بخشی و آماده سازی بیمار قبل و بعد از اعمال جراحی» اختصاص پیدا کرده و مشخصا به موضوع رابطه بین پزشک و بیمار می‌پردازد. 

دبیر علمی کنگره سراسری جراحی خراسان در ادامه افزود: ارتباط پزشک و بیمار زوایای مختلفی دارد، که از مرحله انتخاب پزشک برای درمان، انتخاب آگاهانه روش درمان، تاثیرگذاری روند درمان، مسیر بهبودی بیمار  و ... را شامل می شود دراین مسیر توجه به زمینه اقتصادی و اجتماعی بیمار نیز بسیار مهم است. 

دکتر معتمد الشریعتی گفت: مباحثی چون تبلیغات در حوزه پزشکی، توریسم سلامت، نقش و جایگاه رضایت آگاهانه بیمار، نحوه بیان اخبار بد به بیمار ، نحوه برقراری و تعامل با خانواده بیمار در مسیر درمان از سایر موضوعات این کنگره است. 

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جامعه جراحان خراسان پس از یک دوره فطرت چهار ساله که کرونا علت آن بود کنگره سراسری سالیانه جراحی خراسان را مجددا امسال با حضور بیش از 400 پزشک جراح در رشته های تخصصی مختلف و همچنین جراحان سرطان از سراسر کشور از 8 آذرماه به مدت سه روز در مشهد برگزار کرده است.

 

ارسال نظر