شناسه خبر: ۱۶۲۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

بازدید معاون رئیس قوه قضائیه از مجتمع شوق زندگی

به گزارش مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان رضوی، دکتر اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از اقدامات در حال انجام در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد ویژه امور اطفال، نوجوانان، محجورین و آسیب دیدگان اجتماعی بازدید کرد. این مجموعه که به نام مجتمع قضائی حمایتی - اجتماعی شوق زندگی شناخته می شود در حوزه کودکانی که در محیط خانواده و اجتماع، آسیب دیده اند، در حال فعالیت است.

بازدید معاون رئیس قوه قضائیه از مجتمع شوق زندگی

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر جهانگیر ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات موثری که در مجموعه شوق زندگی در حال انجام است گفت : نقش نهادهای مردمی و دستگاههای اداری و قضایی که برای بهبود زندگی مردم تلاش می کنند قابل توجه است، مخصوصا تلاشهایی که در خصوص آسیب های نسل جدید وجود دارد. امروز آسیب های اجتماعی بسیار پیچیده شده، خرده فرهنگ ها برهم اثر دارند لذا اقدامات ما هم همانطور که در این مجموعه شاهد هستیم و کار قضائی و اجتماعی در هم تنیده شده، باید پیچیده باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دوران کودکی را بسیار حساس دانست و گفت : اگر کودک به مدت طولانی در شرایط آسیب باشد دیگر نمی شود او را از این شرایط خارج کرد لذا حتی یک لحظه هم مهم است که یک کودک از شرایط آسیب خارج شود، بنابراین کاری که در این مجتمع برای کودکان در حال انجام است قابل قیمت گذاری نیست.

دکتر جهانگیر افزود : امروز آسیب ها در حوزه های مختلف جابجا می شوند، یک آسیب اقتصادی، تبدیل به یک آسیب اجتماعی و سپس امنیتی می شود بنابراین پیشگیری مهم است و باعث می شود این زنجیره قطع شود. در این راستا کارهای گروهی، بسیار ارزشمند است و اثرگذاری آن نسبت به کارهای فردی چندین برابر است لذا باید کار جمعی و در کنارهم بودن را که این مجموعه از نعمت آن برخوردار است تقویت کرد.

وی با اشاره به درهم تنیدگی امور عبادی، اجتماعی و الگوی مسجد در زمان پیامبر (ص) که محل رجوع تمامی مسائل بوده، این فعالیت های اجتماعی جهادی را موثر بر مسائل عبادی و همچنین موجب کاهش آسیب های ناشی از سایر حوزه ها دانست. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان گفت : ما سعی می کنیم الگوی شوق زندگی را در سراسر کشور گسترش دهیم تا همگی بتوانیم نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.

 

ارسال نظر