شناسه خبر: ۱۶۲۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد در مناطق مختلف این استان از عصر امروز (دوشنبه) با تغییر فشار هوا شدت می‌گیرد.

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

به گزارش مشهد فوری؛ آذر رضایی پور اظهار کرد: این رویداد جوّی برای فردا (سه شنبه) با سرعت و شدت بیشتری در خراسان رضوی ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: بر همین اساس وزش باد در نواحی بادخیز استان همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش میدان دید پیش بینی شده است و این شرایط تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به افزایش وزش باد، امکان آسیب به سازه های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع، دور از انتظار نیست و اخذ تدابیر لازم در این خصوص ضروری است.

رضایی پور افزود: همچنین از کوهنوردان تقاضا می‌شود تا از صعود به ارتفاعات، عملیات کوه‌نوردی، عبور و توقف در کنار درختان فرسوده و کارگاه‌های ساختمانی پرهیز کنند.

رضایی پور اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها در حال حاضر بیشتر نقاط استان صاف تا کمی ابری است و انتظار تغییر گسترده جوی تا عصر امروز وجود ندارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۹ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای این کلانشهر صفر درجه پیش بینی شده است.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۱۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

 

ارسال نظر