شناسه خبر: ۱۶۱۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد

هشدار هواشناسی خراسان‌رضوی: بادهای توفان زا در راه است

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع بادهای توفان زا و کاهش کیفیت هوا در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار هواشناسی خراسان‌رضوی: بادهای توفان زا در راه است

به گزارش مشهد فوری؛ در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، از عصر امروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا در اغلب نقاط استان و مشهد خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، پیش‌بینی می‌شود شاخص کیفیت هوا در برخی از ساعات به حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها برسد و تا اواخر ساعات اداری سه‌شنبه هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه آورده است، شهرستان های سرخس، تایباد، بردسکن و درگز و نواحی شرقی استان و مشهد مقدس، بیشترین تاثیرپذیری را از وزش باد خواهند داشت.

همچنین در این اطلاعیه بر اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به علت افزایش شدت وزش باد و همچنین افزایش شاخص کیفیت هوا تاکید شده است.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، از این رو برای آماده باش دستگاه های مسوول هشداری با چنین رنگی برای مقابله با این پدیده خسارت زا صادر می شود.

 

ارسال نظر