شناسه خبر: ۱۶۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

میزان خروج مسافران افغانستانی و ایرانی از مرز «دوغارون» افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد در جنوب شرقی خراسان رضوی گفت: ۵۴۲ هزار و ۲۷۱ مسافر افغانستانی و ایرانی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه از طریق مرز زمینی «دوغارون» وارد کشور افغانستان شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.

میزان خروج مسافران افغانستانی و ایرانی از مرز «دوغارون» افزایش یافت

به گزارش مشهد فوری؛ اسماعیل پورعابد افزود: همچنین در همین بازه زمانی ۶۵۰ هزار و ۴۷۴ مسافر ایرانی و افغانستانی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون از سمت افغانستان وارد ایران شده اند که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۲ و هفت دهم درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: روزانه به طور متوسط افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر ایرانی و افغانستان با گذرنامه و به طور قانونی در مرز دوغارون خراسان رضوی تردد می کنند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: پایانه مرزی دوغارون به لحاظ رفت و آمد مسافر با وسایل نقلیه عمومی در بین پایانه مرزی کشور رتبه نخست را دارد.

پور عابد بیان کرد: معبر زمینی دوغارون مهمترین مرز ورود و خروج برای اتباع کشور افغانستان به شمار می رود و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر به صورت قانونی از طریق این مرز وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.

بر اساس اعلام پایانه مرزی دوغارون روزانه سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل مسافر ایرانی و افغانستانی، راننده، سرمایه گذار و فعال اقتصادی در پایانه مرزی دوغارون تردد می کنند.

پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و مرکز این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری نیز در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

 

ارسال نظر