شناسه خبر: ۱۶۱۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان درحاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان ، لوستر و دکوراسیون داخلی بیان کرد:

مشهد ؛ پتانسیل خوبی در زمینه صادرات مبلمان دارد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان گفت : صادرات از جایی شروع خواهد شد که تولیدکنندگان بتوانند توانمندی های خود را نشان دهند تاافراد در زمینه صادرات قدم بردارند . خوشبختانه این پتانسیل در مشهد وجود دارد .

مشهد ؛ پتانسیل خوبی در زمینه صادرات مبلمان دارد

به گزارش مشهد فوری به نقل از ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه تخصصی صنعت مبلمان، لوستر و دکوراسیون داخلی "سید مجید اعتصامی " افزود: به اعتقاد من این نمایشگاه دارای ویژگی‌هایی چون تنوع کالا و حضور شرکت کنندگان زیاد و همچنین استانداردهای لازم برگزار شده است .

وی ادامه داد:  از این رو خریداران و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی از همه کالاهای مورد نیازهایشان بازدید داشته باشند و با بسته‌ای کامل همه نیازهای خود را در زمینه دکوراسیون داخلی برآورده کنند .

رئیس اتحادیه  تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان تاکید کرد: مشهد یکی از کلانشهرهای کشوراست و صنعت مشهد و  صنایع مختلف این شهر در کشور از جایگاه بسیار خوبی برخورداراست، اما من در بازدید از این نمایشگاه با تولیدکنندگان مشهدی بسیار کمی مواجه شدم و این نشان دهنده این است که تبلیغ‌ها و تشویق های لازم از طرف مسئولین به اندازه کافی برایشان در نظر گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من مسئولین باید سراغ این تولیدکنندگان بروند و آن هارا به نمایشگاه دعوت کنند . من در بازدید از غرفه تولیدکنندگان مشهدی بسیار لذت بردم و حتی از آن ها برای ورود به بازار اصفهان نیز دعوت کردم و به نظر من با توانایی که در آن ها دیده می شود امکان صادرات و حتی صادرات درون استانی نیز وجود دارد و مشهد می تواند به عنوان یک تولیدکننده قدر مبلمان در استان های دیگر نیز تاثیر گذار باشد و همچنین در بحث صادرات به کشورهای دیگر نیز این پتانسیل در آن دیده می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان در خصوص تهیه مواد اولیه این صنعت بیان داشت: به نظرمن مواداولیه باید چندین مسیر را طی کند تا به مصرف برسد .امروزه یکی از مشکلات بزرگ ما و تولیدکنندگان تامین مواد اولیه و تاثیر تورم برروی آن است . معمولا مواد اولیه درجه یک با قیمت بسیار بالایی بدست تولیدکنندگان می رسد و کارگاه های تولیدی ما در این بحث دچار مشکل شده اند .

اعتصامی یادآور شد : اگر مسئولین استان ها، اتحادیه ها و شرکت های تعاونی دست به دست هم ندهند تا بتوانند مواد اولیه را با راحت ترین راه و قیمت های مناسب به دست تولیدکنندگان برسانند ، بطور قطع تولیدکنندگان درآینده با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد.

وی ادامه داد: این در حالیست که در حوزه مبلمان مهمترین بخش ، تامین مواد اولیه مانند چوب، ابر ، پارچه و ... است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد  و با هزینه های هنگفتی که برای تامین آن  وجود دارد اگر تولیدکنندگان حمایت نشوند این صنعت در آینده به خطر خواهد افتاد .

image_2024-01-06_14-24-12

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان  اضافه کرد: لازم به یادآوریست که بخشی از مواد اولیه تولید داخل می باشد. مانند رویه کوبی مبلمان که درواقع همان ابر و فوم است و معمولا زیر نظر شرکت های پتروشیمی می باشد و متاسفانه این شرکت ها به صورت انحصاری کار می کنند و سبب افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه می شوند و کارخانه های مختلفی که مواد اولیه را تولید می کنند مجبورند با کیفیت های متفاوتی مواد اولیه را تولید نمایند که این موضوع برای تولیدکنندگان معضل جدی می باشد .

وی تصریح کرد: در بحث مواد اولیه  موضوع تامین چوب نیز مطرح است که متاسفانه وجود آلاینده ها باعث شده است، جنگل ها در معرض آسیب جدی قرار بگیرند و  همچنین بهره برداری های غیر تخصصی، جنگل هارا تحت تاثیر قرار داده است وامروزه ما مجبور به واردات چوب می باشیم .

وی گفت : چوبی که وارد کشور می شود داری کیفیت هایی با درجات مختلف می باشد اما  متاسفانه قیمت واردات چوب برای مصرف کنندگان با قیمت بالایی تمام خواهد شد .چراکه با ارز آزاد وارد می شود و هزینه های حمل و نقل نیز به آن اضافه خواهد شد.

رئیس اتحادیه  تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان در خصوص بحث رفع تعهد ارزی نیز با اشاره به آن که ما با چالش هایی در این زمینه  روبه رو می باشیم ، اظهار داشت : یکی از این چالش ها وجود ارز با عنوان و رقم های مختلف در بازاراست و معمولا آنقدر دریافت ارز های دولتی سخت است که تولیدکنندگان اگر بخواهند به امید دریافت این ارز ها باشند باید کارگاه های خود را تعطیل کنند. پس بنابراین وارد بازار می شوند تا بتوانند ارزمورد نیاز خود را تامین کنند .

 

 

ارسال نظر