شناسه خبر: ۱۶۲۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد خبرداد:

ساخت 2500 کلاس درس در طرح مولدسازی مشهد

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد گفت: ۲۵۰۰ کلاس در طرح مولدسازی امسال ساخته می شود.

ساخت 2500 کلاس درس در طرح مولدسازی مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ مرتضی نظر نژاد بیان کرد: امسال اتفاق بسیار خوبی در مدارس کشور به همت دولت سیزدهم رخ داد ،پایه نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی دانش اموزان به صورت هماهنگ در کشور درحال انجام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد گفت: در این اداره برخی کارها در زمین مانده بود و برخی قانون شده بود اما اجرایی نمی شد  که توسط این دولت اجرایی شد و برخی در حال احرا است و یکی ا  اقدامات مهم این دولت برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ بود.

وی با بیان اینکه اداره ۷ با ۱۱۰ هزار دانش آموز یکی از بزرگترین نواحی کشور است، افزود: در استان خراسان رضوی سه ناحیه تبادکان ، ناحیه یک و ۷ از ما بقی نواحی بزرگتر است و این ناحیه جز ۱۵ ناحیه بزرگ کشور محسوب می شود.

به گفته نظرنژاد در سال ۷۵ این ناحیه از ناحیه ۶ جدا شد، تصریح کرد: در این سالها در ارزیابی های انجام شده به هیچ عنوان جایگاه بالایی نداشتیم و مدارس سمپاد و امکانات بیشتر در نواحی ۳ و ۴ و ۶ است و به دلیل برخوردار بودن آنها برتر می شدند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته امکانات مانعی نشد و بر اساس ارزیابی های استان ناحیه ۷ ناحیه برتر استان در همه حوزه ها شد، گفت: در حوزه ابتدایی کارهای بزرگی انجام شد و حوزه پیش دبستانی نظم خوبی پیدا کرده و می توانیم ارزیابی و رصد کنیم.

وی به اجرای رویداد نوگلان حسینی برای ۲۵۰ نفر از نوآموزان کودکستان و کسب رتبه اول اشتراک مجلات رشد با اشتراک ۴۳ هزار نفر با این هدف که بتوانیم دانش آموزان را از مقطع ابتدایی با کتابخوانی آشنا کنیم، اشاره کرد.

رئیس اداره  آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد بیان کرد: جشنواره رشدی برای رشد با شرکت ۴۰ هزار دانش آموز در ناحیه برای اولین بار، برگزار شد، همچنین دست نوشته های طلایی هر ساله برای اول ابتدایی برگزار می شود و با همکاری ۳۰۰ معلم پایه اول ابتدایی برای بالا آوردن سطح نوشتاری دانش آموزان که حدود ۱۰ هزار دانش آموزان ما در این دبیرخانه ثبت نام کردند.

وی افزود: در مقطع متوسطه به ویژه متوسطه دوم  که نتیجه گیری ۱۲ سال کار روی دانش آموزان است، در سال گذشته ، یکی از مدارس ما بالاترین میانگین معدل پایه دوازدهم را در کشور کسب کرد و در کنکور تنها دانش آموز رتبه تک رقمی استان  بارتبه ۵ آورد از ناحیه ۷ بود و کسب ۲۰ رتبه کشوری توسط این اداره در سال گذشته بود.

نظرنژاد با اشاره به اینکه رویکرد ما غیر از بحث های علمی بحث های پرورشی می باشد، گفت: کسب رتبه اول توسط مدارس ناحیه در جشنواره فرهنگ هنر و مدارس، برتری ۴ دانش آموز و دو همکار در طرح پرسش مهر، بالاترین جذب دانش اموزان‌پیشتاز ، برگزاری کلاس های خبرنگاری و ... از دیگر افتخارات ما بوده است.

وی با اشاره به برگزاری ۶ اردوی دانش آموزی، گفت:  اردوهای ما هدفمند شد، توسط مربی از همان ابتدا که وارد اردوگاه می شوند به گروههای چند نفره تبدیل و برنامه های علمی و  تفریحی و کار تیمی و اخلاقی انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۷ با اشاره به کسب رتبه اول استانی در طرح میدان ۱۴۰۲، که بیشترین بازخورد آنها در بحث انتخابات داشت و برگزاری پویش به مناسبت هفته بصیرت، گفت: این ناحیه در تربیت بدنی  رتبه اول را در بین نواحی کسب کرده است.

نظرنژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این ناحیه، گفت: در این ناحیه منازل مسکونی بسیاری در سالهای اخیر ساخته شد اما متاسفانه توسط ارگانها از جمله شهرداری و انبوه سازان، فضای آموزشی پیش بینی نشد که نیازمند ورود این دستگاهها می باشد. وی در ادامه بیان کرد: ۲۵۰۰ کلاس در طرح مولدسازی امسال ساخته می شود.

ارسال نظر