شناسه خبر: ۱۶۱۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

افزون بر ۱۲ تن پسماند عفونی در کلانشهر مشهد تولید می‌شود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: افزون بر ۱۲ تن پسماند عفونی روزانه در بیمارستانها، مطبها و مراکز درمانی کلانشهر مشهد تولید می‌شود.

افزون بر ۱۲ تن پسماند عفونی در کلانشهر مشهد تولید می‌شود

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی یزدانجو افزود: کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به صورت مستمر بر فرآیند بی خطرسازی پسماندهای عفونی در راستای پایش و نظارت بر مدیریت فاضلاب و پسماند بیمارستانها نظارت می کنند.

وی ادامه داد:به همین منظور از ابتدای امسال تا کنون ۱۹۰ مورد بازدید کنترلی از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بی خطرسازی در مشهد انجام شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:در خصوص مراکز آلاینده اقدامات مقتضی قانونی با صدور افزون بر ۱۵ فقره اخطاریه زیست محیطی انجام شده است و در قالب بازدیدهای نظارتی امسال برنامه‌های نمونه برداری و سنجش‌های آزمایشگاهی هم اجرا شده است.

یزدانجو با بیان این که پسماندهای عفونی مزبور در بیمارستانهای شهر مشهد از طریق دستگاه های «اتوکلاو» مستقر در محل مراکز بی خطرسازی می شود افزود: پسماندهای عفونی تولیدی افزون بر هزار مطب و مرکز درمانی شهر مشهد نیز پس از جمع آوری و انتقال به سه مرکز فعال در زمینه بی خطرسازی پسماندهای عفونی و حذف پارامترهای آلاینده و بیماری زا در دستگاه های «اتوکلاو»، برای دفن بر اساس پروتکلهای ویژه به محل دفن مخصوص(لندفیل)سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل آلودگی‌های زیست محیطی و آبهای زیرزمینی این است که گاه پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی - درمانی، مطبها و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها با زباله‌های شهری امحاء می‌شود که بر بهداشت و سلامت مردم تاثیرگذار است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از مجموع ۳۴ بیمارستان مستقر در مشهد، هم اکنون۲ واحد بیمارستانی دارای نقص در مدیریت فاضلاب هستند که بنا بر آخرین بازدید های به عمل آمده طرح ساخت پیش تصفیه‌های فاضلاب این بیمارستانها با پیشرفتی حدود ۸۵ تا ۹۵ درصد در حال اجراست که با اتمام این طرح‌ها مدیریت فاضلاب مراکز بیمارستانی کلانشهر مشهد به صورت کامل محقق می‌شود.

کلانشهر مشهد بیش از چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر