شناسه خبر: ۱۶۱۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

اولین واقف در جهان هستی خداوند است

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم بصیرت کارکنان اوقاف اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: خداوند متعال اولین واقف و بنیانگذار سنت حسنه وقف بوده است.

اولین واقف در جهان هستی خداوند است

به گزارش مشهد فوری؛ استاد حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بصیرت کارکنان اداره کل اوقاف خراسان رضوی در مهدیه امام خامنه ای(مدظله العالی) مشهد گفت: هر چیزی که نیاز حقیقی بشر است و مشکل دنیوی، اخروی، مادی و معنوی را حل کند و بشر را یک گام به سوی اعتدال و آماده شدن به سوی تکامل نزدیک کند، وقف است .

وی افزود: قدمت وقف به تاریخ زندگی بشری نیست بلکه قدمت وقف به جهان هستی باز میگردد. اولین واقف در جهان هستی، خداوند است. خداوند جهان را برای تمام بشر وقف کرده است.

photo_2023-11-17_02-09-59

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه وقف به معنی زمان شناسی است، باید بدانیم در هر زمان جامعه ی ما چه نیازهایی دارد تصریح کرد: همان گونه که بر خلاف نیت واقف نمی توان عمل کرد، بر خلاف نیت خداوند هم نباید عمل کرد، پس انسان بعنوان جانشین خدا روی زمین وظیفه دارد از اموالی که خداوند در اختیار او قرار داده برای کمک به جامعه و سایر انسان ها وقف کند.

وی با اشاره به مسائل سیاسی امروز غزه تصریح کرد: در کل دنیا تعداد یهودیان 15 میلیون نفر به اندازه جمعیت تهران هستند اما بیشترین ثروت های دنیا و رسانه ها را در اختیار دارند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه یهودیت، به عنوان یک حاکمیت نژاد پرستانه، سرمایه داری تنها دینی است که تبیلغ نمی کنند ، گفت: اسرائیل با گذاشتن اسم پیامبر روی خودشون، در ظاهر دینی ترین حکومت و در واقع بی دین ترین حکومت را دارند.

وی در ادامه گفت: خداوند در قرآن کریم 10 خصلت به بنی اسرائیل نسبت داده که یکی از انها بی تعهدی و پیمان شکنی است ، این در حالی است که اسرائیل رسما اعلام می کند که بیمارستان ها، مدارس و مناطق مسکونی را بمباران کرده و دست به مجازات جمعی غیر نظامیان، کشتن 5 هزار کودک و نسل کشی زده است.

 

ارسال نظر