شناسه خبر: ۱۶۱۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

رتبه نخست شاخص پرونده بهداشتی دانش‌آموزان خراسان رضوی متعلق به درگز است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: ۹۱ درصد دانش‌آموزان در درگز دارای پرونده بهداشتی فعال در سامانه الکترونیک سینا هستند و درگز به لحاظ این شاخص رتبه نخست در میان دیگر شهرستانهای خراسان رضوی را دارد.

رتبه نخست شاخص پرونده بهداشتی دانش‌آموزان خراسان رضوی متعلق به درگز است

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر علیرضا قنبری افزود: در حال حاضر تعداد کل دانش‌آموزان شهرستان درگز ۱۴ هزار و ۸۹ نفر است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۶۴ دوره مرتبط با سلامت جهت ۱۱ هزار و ۹۴۲ دانش آموز شهرستان درگز پیرامون موضوعات آموزشی در مدارس شامل بهداشت فردی، بهداشت بلوغ، تغذیه، تحرک و فعالیت بدنی، بیماری های واگیر و غیر واگیر، دهان و دندان، پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی، خود مراقبتی، پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز و سوءمصرف مواد برگزار شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز ادامه داد: تشکیل دوره های مرتبط با سلامت جهت ۷۵۰ نفر از کارکنان مدارس، انجام بازدیدهای ستادی مشترک مرکز بهداشت و آموزش و پرورش جهت شناسایی رفع نواقص مدارس، برگزاری جلسات ستادی مشترک با آموزش و پرورش و انجام بازدید از مدارس تحت پوشش توسط مراقبین سلامت و بهورزان به شکل هفتگی از دیگر اقدامات این شبکه در این ایام است.

قنبری خاطر نشان کرد: دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود، هدف اصلی اجرای برنامه های سلامت در مدارس نیز توانمند شدن دانش آموزان و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب است.

به گفته وی، این امر با مشارکت فعالانه اولیا، مربیان و دانش آموزان و با رویکرد توانمندسازی، خود مراقبتی و آموزش همسالان امکان پذیر خواهد بود و در نهایت منجر به ارتقای کیفیت زندگی در کلیه گروه‌های سنی خواهد شد.

شهرستان مرزی و کوهستانی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر "درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو"، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان درگز در قالب هفت مرکز خدمات جامع سلامت و ۴۴ خانه بهداشت ارائه می شود.

 

ارسال نظر