شناسه خبر: ۱۶۲۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

سبزواری‌ها حدود ۱۷ درصد بیشتر خون اهدا کردند

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: شهروندان در شب‌های قدر امسال در اهدای خون مشارکتی فعال کرده و این پایگاه ۱۶ و هشت دهم درصد بیشتر از پارسال خون از آنان دریافت کرد.

سبزواری‌ها حدود ۱۷ درصد بیشتر خون اهدا کردند

به گزارش مشهد فوری؛ پرستو جمیلی افزود: در شب‌های قدر امسال ۲۸۳ اهداکننده در قالب پویش نذر خون در پایگاه انتقال خون سبزوار حضور یافتند که از این تعداد ۲۵۰ نفر مجاز به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: شمار اهداکنندگان خون در شب های قدر سال گذشته در سبزوار ۲۱۴ نفر بود.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار شمار مراجعان به این پایگاه از ابتدای ماه مبارک رمضان جاری تاکنون را هزار و ۵۴ نفر عنوان کرد و گفت: از این شمار ۹۲۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

جمیلی افزود: ۶۲ و ۲ دهم درصد از اهداکنندگان خون در این مدت را اهداکنندگان مستمر تشکیل می دادند که این افراد سالانه دست کم ۲ بار اهدای خون دارند.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار با دعوت از مردم برای اهدای خون، با توجه به نیاز به همه گروه های خونی گفت: این پایگاه در ماه مبارک رمضان بعد از افطار از ساعت ۲۰ آماده دریافت خون اهداکنندگان است.

سبزوار از شهرهای پیشگام استان خراسان رضوی در زمینه اهدای خون و فرآورده‌های آن است و پایگاه این شهرستان نقش مهمی در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی این منطقه دارد.

مراکز درمانی زیر پوشش پایگاه انتقال خون سبزوار شامل ۶ بیمارستان در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای و نیز بیمارستان ولی عصر (عج) در شهرستان بردسکن است.

 

ارسال نظر