شناسه خبر: ۱۶۱۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان رضوی:

منطقه آزاد تجاری دوغارون ایران به محل بازتولید کالا برای افغانستان تبدیل شود

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ قانون ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی دوغارون گفت: افغانستان بازار مناسبی برای تولیدکنندکان و سرمایه گذاران ایرانی بوده و شایسته است این منطقه تجاری تبدیل به محل تکمیل و بازتولید کالاهای نیمه ساخته برای صادرات به افغانستان شود.

منطقه آزاد تجاری دوغارون ایران به محل بازتولید کالا برای افغانستان تبدیل شود

به گزارش مشهد فوری؛ احمد معصومی فر افزود: منطقه آزاد تجاری دوغارون خراسان رضوی می تواند به محل سرمایه گذاری مشترک تولیدکنندگان و تجار ایرانی و افغانستانی و فعالیت بنگاه های اقتصادی مشترک تبدیل شود.

وی گفت: حتی این امکان فراهم است تا محصولات و کالاهای تولید افغانستان در بخش هایی مختلف در این منطقه آزاد فرآوری شده و به بازارهای ایران وارد شود.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه مخازن بزرگ برای صادرات سوخت در منطقه ساخته شده، همچنان قاچاق سوخت در منطقه دوغارون به شکل های مختلف در حال انجام است.

معصومی فر ادامه داد: در صورت راه اندازی منطقه آزاد تجاری- صنعتی دوغارون با ارائه راهکارهایی می توان از قاچاق سوخت در منطقه نیز جلوگیری کرد.

وی، منطقه آزاد اقتصادی دوغارون را ظرفیتی فوق العاده برای استان توصیف کرد و گفت: البته برای استفاده از این ظرفیت نیاز زیادی به تامین زیرساختها در منطقه داریم و از طرفی برای تقویت مراودات تجاری در منطقه نیازمند نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی هستیم.

 

 

ارسال نظر