شناسه خبر: ۱۶۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد

صادرات مهم ترین رکن تامین منابع ارزی برای کشور است

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مشکلات امروز صنعت همچنان فراوان است و تکراری؛ بخشنامه‌های متناقض و دست و پا گیر، ارتباطات صعب با دنیا، تلاشهای نفس گیر در بازارهای بین المللی، رقابت ناعادلانه با اقتصاد دولتی و رانتی و نیاز جدی به فن آوری روز دنیا تنها بخش کوچکی از این معضلات است.

صادرات مهم ترین رکن تامین منابع ارزی برای کشور است

به گزارش مشهد فوری؛ احد خوشرو دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو با اخبار مشهد افزود: ابتدای هفته با روز صادرات آغاز شد و صادرات مهم ترین رکن تأمین منابع ارزی برای کشور بوده و این مهمترین رکن بر ستونهای تولید و صنعت استوار است. تولیدی که در طی این سال ها مانند یک سرباز جان بر کف برای کشور جنگیده و البته مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته است و از موضوع رفع تعهد ارزی تا رسانه هایی  که به طور بایسته به مشکلات صنعت و پیگیری وعده های دولت نمی پردازند و جامعه ای که در تفکرات سیاسی اش ملی گراست و به مصرف که می رسد تولید ملی اولویت اولش نیست و ملی گرایی را فراموش می کند.

وی بیان کرد: هرچند باور دارم جامعه صنعتی و تولیدی با رسالتی که بر دوش خود احساس می‌کند باید برای فداکاری‌های بیش از این خود را آماده کند! و ما برای توسعه نیاز به صنعتی شدن بیشتر داریم و بسط این تفکر  همان رسالتی است که بر دوشِ اصحابِ صنعتِ وطن پرست احساس می شود.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت در ادامه عنوان کرد: مشکلات امروز صنعت همچنان فراوان است و تکراری؛ بخشنامه‌های متناقض و دست و پا گیر، ارتباطات صعب با دنیا، تلاشهای نفس گیر در بازارهای بین المللی، رقابت ناعادلانه با اقتصاد دولتی و رانتی و نیاز جدی به فن آوری روز دنیا تنها بخش کوچکی از این معضلات است. و اما شاید “تشکل گرایی “مسیری باشد برای همصدایی و همگرایی که راه حل مشکلات ما از آن می گذرد. لذا اندیشه ی  “وفاقِ تشکّلی” به درستی شالوده ی این روزهای خانه صمت قرار گرفته و سعی داریم بر ادامه آن مداومت کنیم. “روز صادرات”بر تمامی صادرکنندگان و اصحاب صنعت که با تمامی ناملایمات‌‌ همچنان هویت و برند ایرانی را در سراسر گیتی زنده نگاه می دارند،مبارک و فرخنده باد.

 

ارسال نظر