شناسه خبر: ۱۶۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد

ناظر گمرکات خراسان رضوی خبر داد

تراز تجاری خراسان رضوی به ۵۱۳ میلیون دلار رسید

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت : تراز تجاری گمرکات خراسان رضوی در ۷ ماهه نخست سال جاری مثبت و معادل ۵۱۳ میلیون دلار است.

تراز تجاری خراسان رضوی به ۵۱۳ میلیون دلار رسید

به گزارش مشهد فوری؛ جواد جعفری اظهار کرد: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی ۷ ماهه نخست سال جاری معادل ۱۵۵۱ هزارتن، به ارزش ۸۸۹ میلیــون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۲ درصد و از نظر وزنی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: عمده اقلام صادراتی در این مدت زعفران در بسته بندی بیش از ۳۰ گرم، پسته با پوست تازه یا خشک و تخم خوراکی پرندگان بوده که عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان صادر شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تصریح کرد: درآمد ۷ ماهه گمرکات استان در سال جاری ۱۰هزار و ۷۰۵ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

جعفری خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۲ هزارتن کالای تجاری بـه ارزش بالغ بر ۳۷۶ میلیون دلار از طریق گمرکات وارد استان شده که تلفن همراه، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده و نخ یک‌لا از الیاف شانه‌زده از عمده آن‌ها است. واردات کالای تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ دلاری ۲.۸ درصد افزایش و از لحاظ وزنی ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: طی ۷ ماه نخست سال جاری، ترانزیت کالا از مقصد گمرکات خراسان رضوی ۱۱۵۹ هزار تن بوده که این آمار نشان‌دهنده این است که ترانزیت خارجی به مقصد گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی عنوان کرد: تراز تجاری گمرکات خراسان رضوی در ۷ ماهه نخست سال جاری مثبت و معادل ۵۱۳ میلیون دلار است.

 

ارسال نظر