شناسه خبر: ۱۶۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

معرفی ۱۰ پلتفرم آنلاین برای کسب درآمد اینترنتی

بهترین پلتفرم‌های اینترنتی برای درآمدزایی آنلاین کدام است؟ چطور می‌توان از بستر‌های مختلف آنلاین در اینترنت درآمد پیدا کرد؟

معرفی ۱۰ پلتفرم آنلاین برای کسب درآمد اینترنتی

اگر به دنبال پاسخ این سوال‌ها هستید، جای درستی آمده‌اید. برای آشنایی با ۱۰ مورد از بهترین پلتفرم‌های آنلاین برای کسب درآمد در این مقاله همراه ما باشید.

انجام پروژه‌های فریلنسری

یکی از بهترین راه‌هایی که برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد، انجام پروژه‌های فریلنسری است. سایت‌های مختلفی مانند «پونیشا» و «انجام میدم» وجود دارند که می‌توانید در آن پروژه‌های فریلنسری مختلفی را انجام دهید. از جمله معروف‌ترین مهارت‌هایی که می‌توانید آن‌ها را در پروژه‌های فریلنسری به کار بگیرید، می‌توانید به موارد زیر اشاره کنید:

  • نویسندگی مانند تولید محتوای وبلاگ، ویراستاری متن و...
  • کارهای بازاریابی و مارکتینگ مثل سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و...
  • کارهای گرافیکی مثل طراحی لوگو، بنر و...
  • برنامه نویسی مانند طراحی سایت، اپلیکیشن و...

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید محصولی را برای فروش در نظر بگیرید و یک سایت برای فروش آن بسازید. اگر مهارت فنی و تخصصی در ساخت سایت ندارید، می‌توانید از سایت پرتال برای ایجاد فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

استفاده از این سرویس بومی بسیار ساده است و به واسطه زیرساخت قدرتمندی که دارد، به شما اجازه می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن یک سایت فروشگاهی خوب بسازید. برای این کار تنها کافی است در پرتال ثبت نام کنید. سپس یک سایت تستی ۷ روزه برای شما ساخته می‌شود که می‌توانید تمام بخش‌های مدیریت سایت را در آن ببینید. همچنین این سایت پشتیبانی شبانه روزی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر جا به مشکلی برخوردید، بتوانید در اسرع وقت مشکل خود را حل کنید.

کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی

طبق تحقیقات انجام شده، امروزه مردم به طور میانگین روزی دو ساعت در شبکه‌های اجتماعی هستند که این حضور مستمر فرصت مناسبی را برای کسب درآمد ایجاد می‌کند.

برای فعالیت تجاری در این پلتفرم‌ها می‌توانید محصول یا خدماتی را به کاربران بفروشید. همچنین می‌توانید یک صفحه سرگرمی ایجاد کنید و با جذب مخاطب و تبلیغات، درآمد خوبی را کسب کنید. برای شروع این راه درآمدزایی کافی است یک پیج در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بسازید و کار خود را از همین حالا شروع کنید. فقط توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از این پلتفرم‌ها باید صبور باشید و با برنامه عمل کنید.

درآمدزایی در پیام‌رسان‌ها

از زمانی که استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند بین مردم رواج پیدا کرد، پیام‌رسان‌های مختلفی نیز وارد گوشی‌های موبایل شدند و کاربران زیادی را به خود جذب کردند. به‌مرورزمان امکانات این پیام‌رسان‌ها نیز بیشتر شد و بستری برای تعامل بیشتر و ایجاد کانال‌های مختلف نیز در آن‌ها ایجاد شد. تقریبا همان کارهایی که در شبکه‌های اجتماعی شما را به درآمد می‌رساند، می‌تواند شما را در پیام‌رسان‌های مختلف نیز به درآمد برساند. شما برای درآمدزایی در پیام‌رسان‌های مختلف می‌توانید از پیام‌رسان‌ها بین‌المللی مانند تلگرام و پیام‌رسان‌های داخلی مثل روبیکا و سروش استفاده کنید.

 

3

بازی‌های دیجیتال

اگر به بازی‌های کامپیوتری و گیم علاقه‌مند باشید، باید بدانید که می‌توانید از بازی کردن خود درآمدزایی داشته باشید. بعضی از بازی‌های کامپیوتری وجود دارند که گیمر می‌تواند در آن به واسطه بازی و کسب امتیاز درآمدزایی کند. از طرفی بسیاری از بازی‌های معروف مسابقاتی را سالانه برگزار می‌کنند که می‌توانید با پیروزی در این مسابقات به درآمدهای خوبی برسید. همچنین می‌توانید بازی‌های آنلاینی که انجام می‌دهید را به صورت زنده در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و توییچ استریم کنید و از جذب مخاطب درآمدزایی کنید.

سایت‌های انتشار عکس

اگر عکاس هستید یا می‌توانید طرح‌های گرافیکی ایجاد کنید، می‌توانید از پلتفرم‌های انتشار عکس برای درآمدزایی استفاده کنید. طرز درآمدزایی در این پلتفرم‌ها معمولا به گونه‌ای است که عکس یا تصویر دیجیتالی خود را آپلود می‌کنید و کاربران به ازای هر بار دانلود عکس‌های شما مبلغی را به دلار به شما می‌پردازند. یعنی یکبار عکس خود را در سایت آپلود می‌کنید و به صورت نامحدود در معرض دید کاربران پلتفرم قرار می‌دهید. سپس هرکس که  عکس اصل یا تصویر ساخته شده توسط شما خوشش آمد، می‌تواند با پرداخت مبلغی آن را برای خود دانلود کند. از جمله معروف‌ترین سرویس‌های عکس و تصویر استوک می‌توان به ShutterStock، Dribble و Unsplash اشاره کرد.

فروش در مارکت پلیس‌ها

اگر کالایی برای فروش دارید و می‌خواهید راه دیگری برای فروش اینترنتی آن‌ها پیدا کنید، می‌توانید از مارکت پلیس‌های مختلف استفاده کنید. یعنی مثلا شما در فروشگاه بزرگ آمازون ثبت نام می‌کنید و با قرار دادن محصول خود در آن سایت، آن را به فروش می‌رسانید. فقط فروش محصول در آمازون کارمزدی را نیز برای فروشنده به همراه دارد. از معروف‌ترین مارکت پلیس‌های ایرانی نیز می‌توانیم به دیجی کالا، ترب و ایمالز نیز اشاره کنیم که فروش در ترب و ایمالز نیازمند این است که ابتدا یک سایت فروشگاهی برای خود طراحی کنید.

انتشار پادکست

در سال‌های گذشته بسیاری از افراد به گوش دادن پادکست رو آورده‌اند و فایل‌های صوتی در پلتفرم‌های پادکست را گوش می‌دهند. اگر فکر می‌کنید فن بیان خوبی دارید و می‌توانید محتوای جالبی را در یک زمینه مشخص تولید کنید، می‌توانید پادکست درست کنید و بعد از مدتی با جذب اسپانسر درآمدزایی شما شروع می‌شود.

ساخت موسیقی و استریمینگ

اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید و می‌توانید موسیقی تولید کنید، بهتر است نگاهی به پلتفرم‌های استریم موسیقی مانند اسپاتیفای و ساندکلاد داشته باشید. شما می‌توانید با آپلود کردن موسیقی خود در این پلتفرم‌ها و هر بار شنیده شدن آن‌ها درآمد دلاری داشته باشید.

فعالیت در بورس

آخرین نوع پلتفرمی که برای درآمدزایی در اینترنت وجود دارد، فعالیت در بورس یا بازارهای مالی بین‌المللی مثل فارکس است. برای این نوع فعالیت باید مهارت‌های مالی خود را تقویت کنید و بعد از آموزش‌های متوالی وارد این بازار شوید. این بازارها ریسک زیادی دارند؛ اما با علم بالا و کنترل ریسک می‌توانید درآمدهای خوبی را در آن کسب کنید.

 

2

در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین پلتفرم‌هایی که برای درآمدزایی پیش پای شما قرار دارند را معرفی کردیم. همان‌طور که ملاحظه کردید، هر کدام از این روش‌ها می‌تواند شما را به درآمدهای خوبی برساند، اما برای افزایش درآمد باید روی مهارت خود وقت بگذارید.

 

ارسال نظر