شناسه خبر: ۱۶۲۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد

آشنایی با شرایط و مدارک لازم برای دریافت اقامت قبرس شمالی 2024

شرایط اخذ اقامت در قبرس شمالی 2024، بسته به روش مهاجرتی انتخابی شما به این کشور، متفاوت می باشد. بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق درباره شرایط اخذ اقامت در قبرس شمالی، ابتدا باید روش مهاجرتی خود را تعیین کنید.

آشنایی با شرایط و مدارک لازم برای دریافت اقامت قبرس شمالی 2024

از جمله روش های مهاجرتی که از طریق آن ها می توانید اقامت قبرس شمالی را بگیرید می توان به مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری تحت یک سری شرایط و قوانین و مقررات خاص، اشاره کرد.

ما در این مقاله قصد داریم شرایط اخذ اقامت در قبرس شمالی 2024 را به طور جامع مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر گرفتن اقامت در قبرس شمالی، جزء گزینه های مورد نظرتان است، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا با کسب اطلاعات لازم بتوانید نسبت به اخذ اقامت در قبرس شمالی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با لیست هزینه های زندگی در قبرس شمالی 2024 و نحوه مدیریت کردن آن‌ها برای مهاجرین، روی لینک داده شده کلیک کنید.

روش های دریافت اقامت در قبرس شمالی 2024

راه های متنوعی برای اخذ اقامت در قبرس شمالی پیش روی شما وجود دارد که شرایط هر یک از آن ها با دیگری متفاوت است. برای انتخاب بهترین روش دریافت اقامت در قبرس باید شرایط خود را مد نظر داشته باشید. اگر شرایط ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارید، بهترین روش اخذ اقامت در قبرس شمالی برای شما، مهاجرت تحصیلی می باشد. اما اگر سرمایه کافی برای خرید ملک در قبرس شمالی 2024 را دارید، می توانید از طریق سرمایه گذاری در این کشور، اقامت بگیرید.

 

 

2

به طور کلی بهترین روش های اخذ اقامت در قبرس شمالی 2024 عبارتند از:

  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت تحصیلی
  • اقامت کاری
  • اقامت پناهندگی
  • اقامت از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

دریافت اقامت در قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری به 2 روش مختلف امکان پذیر می باشد:

  • از طریق خرید ملک

متقاضیان اخذ اقامت سرمایه گذاری در قبرس شمالی با حدود 2 میلیون و 500 هزار یورو می توانند نسبت به خرید خانه و ملک در این کشور اقدام کنند. یکی از شروط اصلی اخذ اقامت در قبرس شمالی از طریق خرید ملک این است که متقاضی پس از خرید ملک در این کشور، آن را اجاره دهد. متقاضی در شرایط اینچنینی می تواند اقامت قبرس و سپس پاسپورت این کشور را دریافت کند.

  • از طریق ثبت شرکت

متقاضیان همچنین از طریق ثبت یک شرکت به ارزش حداقل 250 هزار یورو در این کشور نیز می توانند نسبت به دریافت اقامت این کشور اقدام کنند.

شرایط اخذ اقامت قبرس از طریق ثبت شرکت به این صورت است که در ابتدا اقامت 2 ساله به فرد متقاضی داده می شود و در صورتی که متقاضی تا 5 سال، بیمه و مالیات خود را در این کشور پرداخت نماید، خواهد توانست اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کند.

شرایط دریافت اقامت در قبرس شمالی از طریق کار

اصلی ترین شرط دریافت اقامت در قبرس شمالی از طریق کار این است که متقاضی باید در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشد. سپس وزارتخانه و اداره کار قبرس باید پیشنهاد شغلی مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و اطمینان حاصل کنند که در قبرس، نیروی متخصص شغل مورد نظر وجود ندارد. در این صورت متقاضی می تواند از طریق کار به قبرس شمالی مهاجرت کند.

لازم به ذکر است که مدت اعتبار اقامت اولیه در قبرس شمالی برای متقاضیانی که از طریق کار به این کشور مهاجرت کرده اند، 1 ساله است، اما در صورتی که متقاضیان تا 5 سال بتوانند کار خود را در این کشور حفظ کنند، سپس می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند.

 

3

شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تحصیل

شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق تحصیل در مقاطع مختلف، تفاوت هایی با هم دارد. بدیهی است که شرایط تحصیل در مقاطع بالا نظیر دکتری، سخت تر از شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی پایین تر نظیر کارشناسی می باشد. به عنوان مثال نمره زبان قابل قبول از آزمون آیلتس برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس شمالی، 5.5 یا 6، در مقطع کارشناسی ارشد، 6 یا 6.6 و در مقطع دکترا حداقل 6.5 می باشد.

مراحل اخذ اقامت در قبرس شمالی

برای اخذ اقامت در قبرس شمالی، باید مراحل مختلفی را طی کنید. این مراحل، بسته به نوع اقامتی که شما قصد دارید دریافت کنید، متفاوت هستند. در ادامه مراحل کلی برای اخذ اقامت در قبرس شمالی را بررسی می ‌کنیم:

  1. انتخاب نوع اقامت

ابتدا باید نوع اقامتی که می ‌خواهید در قبرس شمالی دریافت کنید را مشخص کنید، مانند اقامت تحصیلی، کاری، سرمایه‌ گذاری یا خانوادگی.

  1. تهیه مدارک و ارسال آن ها به مراجعه مربوطه

برای اخذ اقامت در قبرس شمالی باید مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز با توجه به روش مهاجرتی مورد نظرتان، تعیین می شود. اما به طور کلی این مدارک شامل اسناد شناسایی، مدارک تحصیلی یا حرفه ‌ای، تاییدیه سلامت و بیمه سفر هستند. پس از تهیه و آماده سازی مدارک، آن ها را به مراجع مربوطه ارسال کنید.

  1. پرداخت هزینه ‌های مربوطه

در این مرحله باید هزینه ‌های مربوط به اخذ اقامت در قبرس را پرداخت کنید، که شامل هزینه مربوط به مدارک، مراحل پردازش و هزینه اقامت خواهد بود.

  1. مصاحبه

در برخی از موارد نیاز به مصاحبه با مقامات مربوطه است تا اقامت شما تایید شود.

پس از سپری کردن تمامی مراحل فوق، باید تا زمان دریافت پاسخ، منتظر بمانید.

نتیجه گیری بررسی شرایط اخذ اقامت در قبرس شمالی 2024!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم شرایط اخذ اقامت در قبرس شمالی 2024 با توجه به روش انتخابی شما برای مهاجرت به این کشور متفاوت می باشد. بنابراین برای اطلاع از شرایط دقیق دریافت اقامت از کشور قبرس، ابتدا باید نوع روش مهاجرتی خود را انتخاب کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم اصلی ترین شرایط اخذ اقامت قبرس را از طریق رایج ترین و محبوب ترین روش های مهاجرتی به این کشور به طور جامع بررسی کنیم تا شما بتوانید با توجه به شرایط خود، بهترین روش را برای دریافت اقامت قبرس، انتخاب کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

در پایان شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از دریافت اقامت در قبرس شمالی را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

منبع

 

ارسال نظر