شناسه خبر: ۱۶۱۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

۱۶ واحد فناور از خدمات مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهره می‌برند

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۱۶ هسته و واحد فناور از خدمات مرکز رشد این دانشگاه بهره می برند که این واحدها نقش مهمی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال دارند.

۱۶ واحد فناور از خدمات مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بهره می‌برند

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر محمد سالاری در حاشیه بازدید از مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: این واحدهای فناور مستقر و غیرمستقر در زمینه های گیاهان دارویی، خوراک و مکمل، تجهیزات پزشکی، تجهیزات دندانپزشکی، واقعیت مجازی، نرم افزار و هوش مصنوعی و کودهای آلی ارگانیک کشاورزی از خدمات مرکز رشد دانشگاه استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: مرکز رشد این دانشگاه با همکاری ۳۸ هسته و واحد فناور به صورت مستقر و غیرمستقر فعالیت خود را یک دهه پیش آغاز کرده است و هم اینک ۱۶ واحد فناور از خدمات آن برخوردارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این مرکز رشد اکنون دارای ۹۵ محصول تجاری شده و مجوزدار، ۲ محصول صادراتی و ۱۸ ثبت اختراع داخلی است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ۸۰ طرح فناورانه و سلامت محور به تصویب رسیده بود.

مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حوزه های طب سنتی، گیاهان دارویی، مواد غذایی ارگانیک، بیوتکنولوژی پزشکی و تحقیقات جامع باروری و ناباروری به فناوران ارائه خدمت می کند.

 

ارسال نظر