شناسه خبر: ۱۶۲۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد

معاون استاندار خراسان رضوی:

انتخابات ۲۱ اردیبهشت تکمیل‌کننده انتخابات اسفندماه سال گذشته است

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه مشارکت بالاتر باشد و نمایندگان با آرای بیشتری به مجلس راه یابند، از اقتدار بیشتری برای پیگیری حل مشکلات مردم برخوردار خواهند بود.

انتخابات ۲۱ اردیبهشت تکمیل‌کننده انتخابات اسفندماه سال گذشته است

به گزارش مشهد فوری؛ سیدهادی طباطبایی با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد همزمان با سراسر کشور در تاریخ ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، اظهار کرد: ستاد انتخابات مشهد از ۲۵ فروردین آغاز به کار کرده و شعب اخذ رای معلوم و هیات‌های اجرایی فعال شده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم ان‌شاءالله بدون هیچ مشکلی انتخابات مرحله دوم هم برگزار شود.

وی با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌ها از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در دور دوم تنها دو نامزد (کاظم معتمدی‌فر و حسنعلی اخلاقی امیری) با یکدیگر رقابت می‌کنند، مناظرات تلویزیونی آنها از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در مرحله دوم انتخابات در مشهد، تنها کسانی می‌توانند شرکت کنند که یا در مرحله اول هم در مشهد رای داده‌اند، یا کلا در انتخابات مرحله اول شرکت نکرده‌اند.

طباطبایی با تاکید بر اینکه انتخابات ۲۱ اردیبهشت تکمیل‌کننده انتخابات اسفندماه سال گذشته است، عنوان کرد: هر چه قدر مشارکت بالاتر باشد و نمایندگان با آرای بیشتری به مجلس راه یابند، از اقتدار بیشتری برای پیگیری حل مشکلات مردم برخوردار خواهند بود.

وی در خصوص تعداد شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مشهد گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته در مورد تعداد شعب مرحله اول نسبت به تعداد رای‌دهندگان، در این دور تعداد شعب تعدیل شده و احتمالا نسبت به دور قبل، مقداری کاهش یابد، زیرا تصمیم گرفتیم شعبی که در دور اول مراجعه‌کننده اندکی داشتند را در هم ادغام کنیم.

شایان ذکر است که مردم مشهد و کلات در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم که ۱۱ اسفند سال گذشته برگزار شد، مشارکت ۴۰ درصدی را به ثبت رساندند و نصرالله پژمانفر، میثم ظهوریان ابوترابی، علی‌اصغر نخعی‌راد و احسان عظیمی‌راد را راهی مجلس کردند.

همچنین کاظم معتمدی‌فر و حسنعلی اخلاقی امیری که در دور اول به ترتیب ۱۴۶ هزار ۴۳۳ رای و ۱۳۲ هزار ۸۱۵ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اخذ کردند، در دور دوم انتخابات مجلس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مشهد و کلات تنها حوزه انتخابیه در خراسان رضوی است که انتخابات مجلس در آن به دور دوم کشیده شده است.

 

ارسال نظر