شناسه خبر: ۱۶۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

نمایشگاه آثار و اسناد مرتبط با استاد ندوشن در نیشابور برگزار شد

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور گفت: تعداد ۸۸ تصویر از طرح جلد کتاب‌های استاد «اسلامی ندوشن» و تعدادی از اسناد مرتبط با وی در نیشابور در معرض دید عموم قرار گرفت.

نمایشگاه آثار و اسناد مرتبط با استاد ندوشن در نیشابور برگزار شد

به گزارش مشهد فوری؛ مجتبی محمودی مهماندوست، اظهار کرد: طرح روی جلد ۸۸ اثر از آثار تألیفی، ترجمه‌ای و مرتبط با استاد فقید مرحوم محمدعلی اسلامی ندوشن که کتاب‌هایش در گنجینه مخازن کتابخانه ملی ایران وجود داشت انتخاب و تصاویر آن پس از آماده سازی و کار گرافیکی در قالب ۲۴ تابلوی نمایشگاهی توسط مدیریت شهری نیشابور در آرامگاه مشاهیر مجموعه فرهنگی عطار، اکران و مورد استقبال علاقمندان به فرهنگ و ادب قرار گرفت.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور افزود: همچنین هشت تابلوی ویژه حاوی اسناد مرتبط با دکتر اسلامی ندوشن درباره پرونده‌های بررسی، دریافت مجوز و ممیزی و شماره ثبت کتب این نویسنده شهیر و فقید مربوط به دوران قبل از انقلاب از آرشیو اسناد ملی استخراج و در نیشابور به نمایش عمومی گذاشته شد.

به گفته وی، یکی از این اسناد شامل دست‌نوشته انتقاد اداره کل نگارش وزارت فرهنگ و هنر پهلوی نسبت به مجوز کتاب «آزادی مجسمه» اثر محمد علی اسلامی ندوشن است که این کتاب را «سخت بر ضد روابط و مناسبات اجتماعی موجود در ایالات متحده آمریکا» می‌داند.

محمودی گفت: همزمان با اکران تابلوها در نیشابور، ویترین آثار مرحوم اسلامی ندوشن، در درگاه مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور به نشانی www.nlai.ir/web/khorasan نیز قابل تماشا و استفاده است.

گفتنی است؛ تهیه و آماده سازی و اکران طرح‌ها توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور با همکاری شورای اسلامی و شهرداری نیشابور انجام شد.

 

ارسال نظر