شناسه خبر: ۱۶۱۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

اعلام توصیه‌های خود مراقبتی به شهروندان/ ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی در مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان محدودیت ورزش‌های هوازی تا ظهر چهارشنبه در مشهد را مصوب کرد.

اعلام توصیه‌های خود مراقبتی به شهروندان/ ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی در مشهد

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی اله پور اظهار داشت: در کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، نظر به پیش‌بینی تداوم گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی استان در شهرستان مشهد و نیز کاهش دما و وزش باد و تشدید آلودگی در روز آینده تا حوالی ظهر و گزارش‌های رسیده اعلام کرد، اطلاع‌رسانی کامل در زمینه توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی مرتبط با شرایط پیش‌رو به شهروندان صورت پذیرد.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، ضمن گلایه از اداره کل هواشناسی استان در مورد عدم پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص وضعیت هشدار پدیده گرد و غبار پیش آمده در روز جاری، گفت: کاهش بارش باران و نزولات آسمانی و خشکسالی‌های اخیر، تخریب اراضی و کشت غیراصولی و چرای بیش از ظرفیت مراتع، امروزه استان خراسان رضوی را درگیر این پدیده گرد و غبار کرده است و امیدواریم در سال زراعی جاری، برنامه جامعی در خصوص کنترل وضعیت گرد و غبار استان در قالب اصلاح الگوی کشت، قرق اراضی و احیای مراتع که پوشش گیاهی آن از بین رفته و نیز پیگیری‌های دستگاه‌های متولی در امر جذب اعتبارات ملی برای مقابله با این پدیده و بیابان‌زدایی صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، فردا با کاهش محسوس دما و کاهش وزش باد، شاهد افزایش آلاینده‌های گازی و وقوع پدیده اینورژن خواهیم بود که موجب تشدید آلودگی هوا در شهر مشهد نیز خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس مصوبات این کارگروه کلیه فرمانداران درگیر موضوع گرد و غبار در استان با اخذ نظر اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان و هماهنگی با مدیریت بحران استانداری تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: عنایت به اهمیت سلامت دانش‌آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش نسبت به اعلام وضعیت هشدار برای دانش‌آموزان حساس و دارای بیماری زمینه‌ای در شیفت صبح، اطلاع‌رسانی عمومی را انجام و تمهیدات لازم را به عمل آورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: با عنایت به ضرورت سلامت شهروندان گرامی توصیه می‌شود، کلیه فعالیت‌های ورزشی در محیط باز در شهر مشهد مقدس تا فردا حوالی ظهر خودداری شود.

اله پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر توصیه می‌شود و باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع‌رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

 

ارسال نظر