شناسه خبر: ۱۶۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

خسارت ۴۱ میلیاردی متخلفان به محیط زیست خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۸۷ متخلف شکار و صید در استان دستگیر شده‌اند که ۴۱ میلیارد ریال خسارت به محیط زیست استان وارد کرده‌اند.

خسارت ۴۱ میلیاردی متخلفان به محیط زیست خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری؛ ابوالفضل شعبانی ‌اظهارداشت:در حال حاضر در مناطق تحت حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،22 هزار راس پستاندار زندگی می‌کنند و خراسان رضوی از نظر جمعیت پلنگ، قوچ و میش رتبه نخست را در کشور در اختیار دارد همچنین از نظر جمعیت آهو ، کل و بز خراسان رضوی در کشور رتبه‌های اول تا چهارم کشوری را در اختیار دارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 87 متخلف شکار و صید در استان دستگیر شده‌اند که 41 میلیارد ریال خسارت به محیط زیست استان وارد کرده‌اند.

شعبانی با بیان این مطلب که 10 میلیارد ریال برای پایش تصویری مناطق اعتبار تخصیص یافته است تصریح کرد: 50 میلیارد ریال کل اعتبار مورد نیاز است که در مرحله نخست 6 دوربین در 2 منطقه پارک حیات وحش «حیدری» و پارک ملی «تندوره» نصب خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد: 41 منطقه تحت حفاظت خراسان رضوی است بطوریکه میانگین سرانه حفاظتی هر محیط بان 18 هزار هکتار است که در برخی شهرستانها تا 25 هکتار هم می‌رسد.

وی گفت: 40 پاسگاه یگان حفاظت در استان خراسان رضوی دایر است و ساخت 12 پاسگاه محیط بانی استان در مناطق تحت پوشش در دستور کار است که بر این اساس 
 پاسگاه اندیشه در جنوب منطقه تحت حفاظت ارس سیستان با اعتباری معادل 6 میلیارد ریال در سال آینده به بهره برداری می رسد و 11 پایگاه دیگر در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظر