شناسه خبر: ۱۶۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

هوای کلانشهر مشهد بار دیگر آلوده شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در بیست و سومین روز آذر ۱۴۰۲ تنها پس از یک روز تنفس هوای سالم که بعد از سه روز پیاپی آلودگی هوا رخ داد بار دیگر با افزایش آلاینده ها در شرایط ناسالم قرار گرفت.

هوای کلانشهر مشهد بار دیگر آلوده شد

به گزارش مشهد فوری؛ مهدی اله‌پور افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۰۰ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط ناسالم است و شاخص یک تا ۲ ساعت گذشته هم با عدد ۱۱۵ از شرایط ناسالم و آلوده هوا خبر می دهد.

وی با بیان این که کیفیت هوا در پنج منطقه مشهد در شرایط ناسالم است اضافه کرد: کیفیت هوا در سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش در شرایط سالم گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند. قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

 

ارسال نظر