شناسه خبر: ۱۶۱۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

۳۹۶ هزار لیتر آب شرب برای حیات وحش تایباد تامین شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد گفت: ۳۹۶ هزار لیتر آب شرب از ابتدای سال جاری تاکنون برای گونه‌های جانوری حیات وحش این شهرستان توسط پویش «سرسبز سرزمین طیبات» تامین شده است.

۳۹۶ هزار لیتر آب شرب برای حیات وحش تایباد تامین شد

به گزارش مشهد فوری؛ یوسف اربابی افزود: تامین این میزان آب شرب برای گونه های جانوری حیات وحش تایباد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تامین آب شرب برای حیات وحش شهرستان تایباد بستگی به وضعیت بارندگی دارد که با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر در این شهرستان، در نیمه اول سال جاری هر ۱۲ روز و در نیمه دوم سال هر ۱۵ روز تامین ۲۲ هزار لیتر آب شرب در این مناطق پیش بینی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تایباد بیان کرد: بیشترین گونه های جانوری این شهرستان در منطقه مرزی هشتادان و چاه قلعه رفت و آمد دارند که با سه تانکر به این مناطق آبرسانی انجام می شود.

مدیر سازمان مردم نهاد پویش سرسبز سرزمین طیبات تایباد نیز گفت: لایروبی، گندزدایی و کلرزنی از مهمترین اقدامات فنی است که در مرحله آبرسانی در آبشخورهای گونه های جانوری مناطق مختلف محیط زیست این شهرستان انجام می شود.

تورج سلیمانی با اشاره به تامین علوفه حیات وحش این شهرستان اضافه کرد: در هر سال طی ۲ مرحله به میزان پنج تن علوفه برای عرصه های طبیعی حیات وحش این خطه مرزی تامین می شود.

شهرستان تایباد و باخرز ۱۰۸ هزار و ۱۶۱ هکتار منطقه شکار ممنوع دارند و انواع «کرکس، آهو، بالابان، عقاب طلایی، دلیجه، کبک، روباه و انواع خزندگان، مار، بزمجه و لاک‌پشت آسیایی» از مهمترین گونه های جانوری این شهرستان مرزی هستند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 

ارسال نظر