شناسه خبر: ۱۶۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد

خدمت رسانی بیش از 10 هزار تاکسی به زائران در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد از خدمت رسانی 10 هزار و 600 تاکسی به زائران و مسافران در نوروز 1403 خبر داد.

خدمت رسانی بیش از 10 هزار تاکسی به زائران در مشهد

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مرتضی چایچی‌مطلق در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: با توجه به حضور و نیاز زائران و مسافران در ایام نوروز، تاکسی‌رانان موظف شده‌اند حداقل 12 ساعت فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد ادامه داد: تاکسی‌های تحت مدیریت این سازمان به صورت گردشی، خط و سامانه تلفنی فعالیت و خدمت رسانی می‌کنند.

چایچی‌مطلق تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله زائران و مسافران دریافت کرایه براساس نرخ مصوب و قانونی است که در همین راستا 7 خط تاکسی‌رانی در اطراف حرم مطهر رضوی، فاکتور سفر صادر می‌شود، که صدور فاکتور شکایت‌ها را کاهش و رضایت‌مندی مسافران را افزایش داده است.

عضو کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی یادآور شد: برای افزایش نظارت مردمی 4 هزار برچسب اطلاع‌رسانی نرخ کرایه و تلفن تماس برای رسیدگی به شکایت مسافران، در خودروهای تاکسی نصب شده است. وی افزود: بر اساس آئین نامه انضباطی، تاکسی‌رانانی که نرخ مصوب را رعایت نکنند برای نخستین نوبت 200 هزار تومان جریمه می‌شوند و در نوبت‌های بعدی جریمه بیشتری در نظر گرفته شده است البته پس از بروزرسانی این آئین نامه بازدارنده بوده است.

چایچی‌مطلق گفت: طی اطلاعیه‌ای ضرورت نصب برچسب کرایه بر اساس تاکسیمتر و فاکتور سفر به تاکسیرانان اعلام شده است که برچسب نرخ ثابت در خطوط دارای کرایه ثابت و برچسب محاسبه کرایه بر اساس تاکسی‌متر در سایر خطوط و تاکسی های گردشی، برچسب محاسبه کرایه بر اساس فاکتور سفر در خطوط مبادی ورودی و حرم مطهر رضوی ضروری است و افرادی که این برچسب را ندارند یا مخدوش شده، برای دریافت برچسب کرایه (رایگان) به شرکت های مدیریت خطوط مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مشهد گفت: شهروندان در صورت هر گونه شکایت با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۵ -051 یا با شماره تلفن 137 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر