شناسه خبر: ۱۶۲۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب مطرح کرد؛

فضای آموزش در کشور نیازمند خلاقیت و نوآوری است

مدیرعامل «مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب» گفت: فضای آموزش کشور در عصر دیجیتال بیش از هرچیز نیازمند خلاقیت و نوآوری است چراکه تجربه نشان داده آن دسته از فرآیندهای آموزشی که قادر به تطبیق با تحولات سریع جامعه هستند، موفق‌تر عمل کرده‌اند

فضای آموزش در کشور نیازمند خلاقیت و نوآوری است

به گزارش مشهد فوری؛ مدیرعامل «مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب» در گفت و گو با خبرنگار اخبار مشهد گفت: فضای آموزش کشور در عصر دیجیتال بیش از هرچیز نیازمند خلاقیت و نوآوری است چراکه تجربه نشان داده آن دسته از فرآیندهای آموزشی که قادر به تطبیق با تحولات سریع جامعه هستند، موفق‌تر عمل کرده‌اند لذا ترکیب آموزش و نوآوری، نسل‌ نوجوان و آینده‌سازان را نه تنها در مهارت‌های علمی و فنی، بلکه در مهارت‌های زندگی و اجتماعی نیز توانمندتر خواهد کرد.

حسین صدیق‌پور بیان کرد: با ورود فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا و گسترش بیش از پیشِ شبکه‌های اجتماعی، نیاز به آموزش مهارت‌های جدید و متناسب با این تحولات در حینِ تحصیل، بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

وی افزود: از سویی استفاده از روش‌های تدریس سنتی که عمدتا مبتنی بر حفظیات و امتحانات متمرکز هستند، باعث کاهش انگیزه و علاقه‌مندی دانش‌آموزان به یادگیری می‌شود.

صدیق‌پور بیان کرد: مدارس غیر دولتی به دلیل کیفیت‌بخشی به خدمات، آموزش یکسان، و امکانات تحصیلی بیشتر، همواره در مقایسه با مدارس دولتی پیشگام بوده‌اند اما باتوجه به سرعت تحولات در جهان و پوشش گسترده مباحث علمی، و تفاوت علایق و سلایق هر دانش‌آموز، تنها این سرفصل‌های درسی کافی نیستند و برای تبدیل مدارس به محیط‌هایی شخصیت‌ساز، کودک و نوجوان نیازمند یادگیری تفکر انتقادی، مهارت حل مسئله، خلاقیت و ... است.

وی گفت: به دنبال رفع این مانع مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب را به عنوان زیست‌بوم خلاق آموزش برای تامین چرخه نیازهای آموزشی، علمی، فرهنگی و مهارتی راه اندازی کردیم تا این مرکز در کنار خدمات‌رسانی به مدارس، به مراکز و نهادهای آموزشی، وزراتخانه‌ها و اولیا نیز خدمات تخصصی فرهنگی، علمی و آموزشی ارائه دهد تا فرصت‌های رشد فردی و اجتماعی در اختیار تمام افراد جامعه قرار بگیرد.

مدیرعامل مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب با اشاره به یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی این مرکز نوآوری گفت: مدارس غیردولتی به دلیل رقابتی که با یکدیگر دارند خدمات متنوعی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند اما به دلیل تخصصی بودن خدمات آموزشی و عدم صرفه اقتصادی و فقدان کارگروه‌های تخصصی در مدارس، بسیاری از این خدمات با کیفیت مطلوب ارائه نمی‌شوند، اما شتاب به پشتوانه تجارب، نیروهای متخصص، استفاده از فناوری‌های نوین، ایجاد شبکه‌های همکاری و ارزیابی مستمر این خدمات را بر اساس استعدادها و نیازهای فردی افراد و نهادها ارائه می‌دهد

 

ارسال نظر