شناسه خبر: ۱۶۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

ایجاد ۸ هزار مسیر سبز برای آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۸ هزار مسیر سبز در مسیر تقاطع‌های شهری به آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد ایجاد شده است.

ایجاد ۸ هزار مسیر سبز برای آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد

به گزارش مشهد فوری به نقل از وبدا، علی یزدانی با بیان اینکه به منظور اعزام بیماران و مصدومین بد حال و عبور سریع از ترافیک، مسیر های سبز برای آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد ایجاد شده است، اظهار کرد: طرح استقرار کارشناس اورژانس ۱۱۵ در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد از شهریور سال ۹۱ کلید خورده است و ایجاد مسیر سبز به عنوان مهمترین شاخص در این مدت  ابزاری مهم در کلان شهر مشهد در هدف کاهش زمان امدادرسانی عملیاتی شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هر ساله با توجه به افزایش ترافیک‌های درون شهری  بیش از یک هزار مسیر سبز در هر ماه  ایجاد شد و در ۶ ماهه نخست امسال در مجموع بیش از ۸ هزار مسیر سبز در مسیر تقاطع‌های شهری به آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ مشهد ایجاد شده است.

کارشناس و نماینده مرکز اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: ایجاد مسیر سبز در ۶ ماهه اول سال  موجب کاهش زمان در بیش از ۱۵۰۰ماموریت اورژانس مشهد ۱۱۵ در انتقال و رسیدگی  سریع به بیماران و مصدومین بدحال شده است.

علیشاهی با اشاره به اینکه با توجه به حجم زیاد ترافیک شهر مشهد مقدس به رکورد بیش از ۱۵۰۰ مسیر سبزدر هر ماه  دست یافتیم خاطر نشان کرد: این شاخص در بررسی ۲۵۰ گزارش احیاء موفق و سکته حاد مغزی کد٧٢۴  و سکته حاد قلبی ۲۴۷ و مصدومین حوادث سوختگی و زایمان قریب الوقوع  مادران باردار که به زندگی دوباره بازگشته‌اند بررسی شد که این موضوع را یک عامل موفقیت در عملیات می‌توان بیان کرد.

وی از دیگر مزایای این همکاری می توان به استفاده از ۶۰۰ دوربین آنلاین ترافیکی جهت نظارت تصویری بر ماموریت‌های اورژانس ١١۵ و اعلام مسیرهای ترافیکی جهت مدیریت مناسب ماموریت‌ها به مرکز فرماندهی عملیات و مشاهده حوادث و بحران‌های شهری و اطلاع رسانی سریع و همکاری با سازمان‌های امدادی مستقر برای هماهنگی بیشتر در امر خدمت رسانی  به زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) اشاره کرد.

 

ارسال نظر