شناسه خبر: ۱۶۱۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

شناسایی و جمع آوری 4586 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در بردسکن

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان بردسکن گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۴۵۸۶ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف از اماکن عمومی جمع آوری و متخلفین تحویل دستگاه قضایی در شهرستان شدند.

شناسایی و جمع آوری 4586 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در بردسکن

به گزارش مشهد فوری؛ حسین امامیان اظهار کرد:در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۱۶۹ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان بردسکن انجام شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن با بیان این خبر افزود: کارشناسان واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان با جدیت بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی را در راستای سلامتی آحاد همشهریان انجام‌ می‌دهند.

وی به آمار شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت:  تعداد کل بازدید ازاماکن عمومی ۱۳۸۵ مورد صورت گرفته  که دراین راستا کل میزان جمع آوری مواد غذایی غیرقابل مصرف ۴۵۸۶ کیلوگرم و تعداد موارد معرفی متخلفین به مراجع قضایی ۳۲ مورد بوده است.‌

امامیان به تعداد کل موارد سنجش شاخص های سلامتی با دستگاه‌هایی پرتابل در محل اشاره کرد و گفت:  از تعداد ۶۷۸۸ مورد اندازه گیری تعداد ۶۴۸۲ مورد مطلوب بوده است.‌

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بردسکن تعداد نمونه‌های ارسالی مواد غذایی مشکوک به آزمایشگاه‌های تخصصی استان را ۵۴ مورد ذکر کرد و افزود:  از تعداد ارسالی به مرکر استان ۲۸ مورد مطلوب بوده است.

وی به حوزه  بهداشت آب نیز اشاره و اظهار کرد:  تعداد بازدید از سامانه ها ومنابع آبرسانی ۲۵۰ مورد درطی این مدت بود که در طی این مدت تعداد ۲۳۰۷۰ مورد کلرسنجی انجام شده است.

امامیان تعداد کل نمونه‌های میکروبی آب آشامیدنی را ۴۲۳ مورد اعلام‌نمود و بیان داشت: خوشبختانه مشکل حادی وجود نداشته است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان بردسکن همچنین تعداد کل نمونه‌های شیمیایی و انالیز فلزات سنگین را ۴۵ مورد درطول شش ماهه نام برد و اعلام کرد: از این تعداد ۱ مورد نامنطبق که پیگیری‌های لازم انجام شده است.

وی در خصوص کنترل آب استخرها گفت: با انجام تمامی اقدامات نظارتی شامل کلرسنجی ،کدورت سنجی و آزمایش‌های میکروبی وشیمیایی به اندازه صددرصد مورد انتظار پایش واقدامات کنترلی انجام و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

 

ارسال نظر