شناسه خبر: ۱۶۱۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

طرحهای سفر رئیس جمهور در حوزه آبفا خراسان رضوی اجرایی شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هیات دولت در سفر فروردین ماه پارسال به استان ۹ مصوبه در حوزه فعالیت های این شرکت در نظر گرفت که تمام آنها با موفقیت اجرایی شده است.

طرحهای سفر رئیس جمهور در حوزه آبفا خراسان رضوی اجرایی شده است

به گزارش مشهد فوری؛ حسین امامی در خصوص اجرای پروژه‌های هیات دولت به استان گفت: در سفر استانی رئیس جمهور، اجرای ۶ طرح در بخش آب و سه طرح در بخش فاضلاب استان مصوب شد.

وی اضافه کرد: تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرهای سبزوار و قوچان و اجرای طرح فاضلاب بافت قدیم شهر ریوش (مرکز شهرستان کوهسرخ ) از جمله این طرح ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:تکمیل طرح های آبرسانی به شهر تربت حیدریه، عملیات اصلاح خط انتقال آب گناباد و بهسازی تاسیسات شهر گناباد، تکمیل طرح آبرسانی به شهر فریمان، تکمیل و ارتقای کیفی احداث مخازن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی سبزوار، آبرسانی به شهرهای طرقبه و شاندیز و آبرسانی به بجستان از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان بود که این طرح ها در مجموع ۳۵ تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امامی افزود: مبلغ مصوب برای اجرای این تعداد طرح، ۲ هزار و ۷۹۰میلیارد ریال است که از این رقم تاکنون هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

کاهش بارندگی ها، ادامه روند خشکسالی و افت سالانه سفره‌های آب زیرزمینی در خراسان رضوی، آب‌رسانی به شهرها و روستاهای این استان را با شرایط سختی همراه کرده است از این رو در سفر استانی هیات دولت به مشهد و استان، ۹ طرح آب و فاضلاب خراسان رضوی که به ۲ هزار و ۹۳۰ روستا و ۹۸ شهر استان به جز مشهد، خدمت‌رسانی می کند تعریف شده است.

دور نخست سفرهای استانی رئیس جمهور ۲۲ آبان ماه پارسال با سفر به کرمان پایان یافت و آیت الله سید ابراهیم رییسی در آخرین سفر استانی خود، هدف از سفرهای استانی را نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد.​

ارسال نظر