شناسه خبر: ۱۶۱۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد

بهره‌برداری از نخستین پژوهشگاه پزشکی شمال شرق کشور

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله نخست احداث پژوهشگاه این دانشگاه به عنوان نخستین پژوهشگاه شمال شرق کشور در فضایی به مساحت هفت هزار و ۳۵۲ متر مربع اکنون آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری از نخستین پژوهشگاه پزشکی شمال شرق کشور

به گزارش مشهد فوری؛ دکتر علیرضا مسلم درباره مراحل ساخت این پژوهشگاه افزود: این پژوهشگاه شامل موتورخانه، اتاق دیزل و برق، فضاهای عمومی اداری و خدماتی، اتاق کنفرانس، کلاس و آزمایشگاه و اتاق اساتید، سالن مطالعه، رئیس بخش و اتاق جلسات و اتاق‌های خاص، فضاهای اداری و اتاق هواساز در پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یکی از قطب های سلامت کشور اقدام به ساخت پژوهشگاهی بزرگ و پیشرفته به مساحت بیش از ۱۴ هزار متر مربع در ۲ مرحله کرده است که اکنون مرحله اول آن تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای ساخت این پژوهشگاه که طبق استانداردهای بین‌المللی ساخته شده بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی پیش‌بینی شده که هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آن برای اجرای مرحله نخست هزینه شده است.

image_2023-10-16_15-36-14

وی گفت: عملیات اجرایی مرحله دوم این پژوهشگاه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در صورت تأمین اعتبار بین هشت تا ۱۲ ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

دکتر مسلم افزود: در این پژوهشگاه تمامی فعالیتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجمیع شده و با افتتاح این پژوهشگاه تمامی اعضای هیأت علمی پژوهشی که در مکانهای مختلف مستقر هستند، برای انجام کارهای پژوهشی به صورت موثرتر در مکان جدید در کنار هم قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه مشهد دومین پژوهشگاه کشور پس از تهران بوده و به لحاظ امکانات و تجهیزات بی‌نظیر است و مشابهی در سطح کشور ندارد، ادامه داد: این پژوهشگاه می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای کل کشور تبدیل شود و تجمیع فرآیندهای پژوهشی کمک بسیار بزرگی به رشد و توسعه این حوزه پرکاربرد خواهد کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار کارمندان بهداشتی و درمانی و حدود ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی اکنون به عنوان قطب پزشکی کشور مطرح است.

 

ارسال نظر