شناسه خبر: ۱۶۲۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

نحوه ساخت تلویزیون شهری با ماژول

احتمالاً همه شما تابلوهای بزرگی را در اتوبان‌ها، پارک‌ها، سر‌چهارراه‌ها و یا استادیوم‌های ورزشی دیده‌اید که ویدیو و تصاویر رنگارنگ پخش می‌کنند. از طرف دیگر، همه ما از تاثیرات مثبت تبلیغات بر کسب و کارها آگاهی داریم و می‌دانیم که برای پیشرفت در یک کسب و کار، لازم است خدمات و محصولات خود را به خوبی به مشتریان مختلف معرفی کنیم.

نحوه ساخت تلویزیون شهری با ماژول

با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع، شرکت‌های مهندسی خارجی و حتی ایرانی، سعی داشته‌اند تا راه‌حل‌هایی برای بهتر معرفی کردن محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف را ارائه دهند. در ابتدا، نمونه‌های اولیه تابلوهای روان، با امکانات محدودی عرضه می‌شدند و تغییرات در شکل و جلوه‌های بصری و متن‌های آن‌ها، فقط توسط شرکت سازنده امکان‌پذیر بود؛ اما به دلیل تقاضای بالا، شرکت‌های بسیاری فعالیت خود را به عنوان تولید کننده تلویزیون شهری آغاز کرده و محصولاتی را با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا تولید کردند که ما در ادامه این مطلب اشاره‌ای، به اینکه ماژول تلویزیون شهری چیست خواهیم داشت.

 

تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری به تابلوهای نمایشگر عظیمی که در کنار چهار راه‌ها، ورزشگاه‌ها، اتوبان‌ها و موارد مشابه قرار دارند و معمولاً تصاویر و ویدئوهای تبلیغاتی یا ورزشی را به نمایش می‌گذارند، اطلاق می‌شود. هر تلویزیون با در کنار هم قرار گرفتن تعدادی کابینت مجزا با ابعاد حدود یک متر مربع ساخته شده و هر کدام از آن‌ها به عنوان یک تلویزیون کوچک عمل می‌کند که بخشی از تصویر بزرگ و کلی صفحه نمایش اصلی را تشکیل می‌دهند.

همچنین، هر کابینت از بخش دیگری به نام ماژول نمایشگرهای led تشکیل شده است. به عبارت دیگر، ماژول‌ها بلوک‌هایی به شکل مستطیل یا مربع هستند که در کنار همدیگر قرار گرفته و کابینت‌ها را می‌سازند. لازم به ذکر است که هر ماژول از اجزاء و لامپ‌های کوچک‌تری تشکیل شده که به آن‌ها LED گفته می‌شود. بسته به نوع کیفیتی که از تلویزیون شهری داخل سالن و یا خیابان انتظار داریم، می‌توان ماژول‌های مختلف را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید» در کنار ساخت تلویزیون‌های شهری، بسیاری از کسب و کارها از تابلوهای روان برای تبلیغات استفاده می‌کنند. به منظور آشنایی با آموزش تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان، روی لینک داده شده کلیک کنید.

 

22

مراحل ساخت تلویزیون شهری با ماژول

در ادامه این مقاله، قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه با استفاده از ماژول‌ها، تلویزیون شهری خود را بسازید؛ اما نکته قابل ذکر این است که برای ساخت این تکنولوژی، ابعاد و نوع کاربری نمایشگر بسیار اهمیت دارد؛ چرا که باتوجه به این موضوع، روند ساخت و متریال کاربردی هم تغییر می‌کند. در ادامه، به مراحل ساخت تلویزیون شهری اشاره خواهیم کرد:

  1. انتخاب کردن یک ماژول مناسب
  2. محاسبه تعداد ماژول‌ها
  3. تهیه کردن تجهیزات جانبی
  4. نصب ماژول‌ها
  5. راه‌اندازی یک تلویزیون شهری

اولین قدم در ساخت تلویزیون شهری، انتخاب ماژول مناسب است. این قطعات در انواع مختلف با تنوع رنگی، ابعاد و کیفیت متفاوت در بازار موجود هستند. شما باید با توجه به نیاز و بودجه خود، ماژول مناسب را انتخاب کرده و پس از آن، تعداد مورد نیاز خود را محاسبه کنید. برای این کار، باید ابعاد تلویزیون شهری مورد نظر خود را بدانید و سپس با توجه به ابعاد هر ماژول، آن را تخمین بزنید.

علاوه بر ماژول‌ها، به تجهیزاتی مانند برد کنترل، منبع تغذیه، کابل‌ها و... نیز نیاز دارید. شما می‌توانید این تجهیزات را از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی بخرید. ماژول‌ها به صورت جداگانه قابل فروش هستند و باید به یکدیگر متصل شوند. برای این کار، باید از پیچ و مهره یا بست‌های مخصوص استفاده کرد و پس از نصب، برد کنترل را به آن‌ها متصل و سپس با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوصی که وجود دارد، محتوای مورد نظر خود را به تلویزیون شهری بفرستید.

انواع ماژول برای ساخت تلویزیون شهری کدامند؟

33

ماژول‌های تابلو روان، بلوک‌های سازنده تلویزیون‌های شهری هستند. هر ماژول شامل تعدادی LED است که با قرار گرفتن کنار همدیگر، تصاویر و متون را به نمایش می‌گذارند. انواع ماژول‌های تابلو روان براساس رنگ، نوع LED و اندازه تفکیک می‌شود که در در ادامه هر کدام را شرح می‌دهیم.

تک رنگ

این نوع ماژول، فقط از یک رنگ برای نمایش تصویر و متن استفاده می‌کند. به عنوان مثال، در حال حاضر، ماژول‌های سبز (1G)، قرمز (1R)، آبی (1B) و سفید (1W) در بازار موجود هستند.

سه رنگ

در این مدل، هر پیکسل دارای دو LED قرمز و یک LED آبی یا سبز است. ماژول‌هایی مانند P10-RG و P16-2RG که ترکیبی از رنگ‌های سبز و قرمز دارند و همچنین ماژول‌های P16-2RB و P10-RB که از ترکیب آبی و قرمز بهره می‌برند، در این دسته قرار می‌گیرند.

تمام رنگ

در این نوع ماژول، هر پیکسل از سه LED به رنگ‌های سبز، قرمز و آبی تشکیل شده که به‌عنوان RGB شناخته می‌شوند. با استفاده از این ترکیب، تمامی رنگ‌ها قابل پخش هستند. همچنین، نوع دیگری از ماژول‌های تمام رنگ وجود دارند که هر پیکسل آن شامل دو LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی است که به عنوان 2RGB شناخته می‌شود و رنگ‌های بیشتری را تولید می‌کند.

مدل SMD

ماژول smd تلویزیون شهری دارای یک نوع LED به نام Surface Mount Device است که به دلیل مصرف کم برق و طول عمر بالا، یکی از محبوب‌ترین‌ها در این صنعت محسوب می‌شوند.

ابعاد تلویزیون شهری

ابعاد و وزن تلویزیون‌های شهری، تاثیر قابل توجهی در انتخاب تعداد پایه‌ها، جنس ستون‌ها، ابعاد فونداسیون و استحکام اسکلت دارند. به عنوان مثال، برای ساخت یک تلویزیون شهری با ابعاد 3 در 5 متر که دارای یک پایه است، به یک گودال به ابعاد 5/1 در 5/1 متر نیاز داریم. اگرچه این کار ممکن است زیبایی کار را کاهش دهد؛ اما توصیه می‌شود که شما از دو پایه استفاده کنید تا استحکام بیشتری در برابر باد با سرعت بالا داشته باشید.

پس از حفر گودال فونداسیون و نصب آرماتورها و ریختن بتن، نوبت به ساخت اسکلت تلویزیون می‌رسد. برای این کار، می‌توانید از قوطی‌های پروفیلی با ابعاد 12 در 12 سانتی‌متر استفاده کنید. همچنین، در هنگام ساخت سازه، باید به ارتفاع آن نیز توجه شود تا سازه با خطوط عبوری برق شهری، به خصوص در هنگام ساخت، برخوردی نداشته باشد.

جمع‌بندی

ساخت تلویزیون شهری با استفاده از ماژول‌های تابلو روان، یک روش آسان و مقرون به صرفه برای ایجاد نمایشگرهای بزرگ و جذاب است. شما می‌توانید با استفاده از این روش، تلویزیون خود را با ابعاد و طرح دلخواه ساخته و از آن برای نمایش محتوای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و سرگرمی استفاده کنید.

 

ارسال نظر