شناسه خبر: ۱۶۲۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

رشد پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در دی‌ماه امسال/ ورود گردشگران خارجی ۳۶ افزایش یافت

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از افزایش 30 درصدی پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در دی ماه سال 1402 خبر داد.

رشد پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در دی‌ماه امسال/ ورود گردشگران خارجی ۳۶ افزایش یافت

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خراسان رضوی؛ محمود امانی بنی در خصوص میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار کرد: در دی ماه امسال 4 هزار و 237 پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته است که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود 8 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در دی ماه امسال 567 هزار و 901 مسافر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه جا شده اند که این تعداد نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود 9 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی تصریح کرد: در دی ماه امسال 3 هزار و 232 پرواز داخلی نشست و برخاست کرده اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش 2 درصدی داشته است. همچنین در دی ماه امسال 442 هزار و 339  مسافر داخلی جابه جا شده اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود 3 درصد افزایش داشته است.

امانی بنی در خصوص تغییرات پروازهای خارجی یادآور شد: در دی ماه امسال 1005 پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش 30 درصدی را نشان می دهد. همچنین در دی ماه امسال 125 هزار و 562 مسافر پرواز خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشته اند که این تعداد حاکی از رشد 36 درصدی آن نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته است.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی همچنین گفت: بیشترین پرواز داخلی در دی ماه امسال مربوط به مسیر مشهد - تهران با 800 پرواز و 114 هزار و 867 نفر مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی  مربوط به مسیر مشهد-نجف با 120 پرواز و 14 هزار و 810 نفر مسافر بوده است.

 

ارسال نظر