شناسه خبر: ۱۶۱۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

115 انشعاب عمومی با مصرف نامتعارف آب قطع می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از قطع 115 انشعاب عمومی با مصرف نامتعارف آب درسطح شهر مشهد خبر داد .

115 انشعاب عمومی با مصرف نامتعارف آب قطع می شود

به گزارش مشهد فوری؛ مهندس حسین اسماعیلیان در این باره اظهار داشت : بر اساس مصوبه قرارگاه عملیاتی پایش آب شهرمشهد که با حضور فرماندارشهرستان مشهد و دیگر اعضا دراین شرکت برگزار شد، مقرر گردید با توجه به گزارش تیم تخصصی تحلیل داده های مصرف ، انشعابات عمومی که دارای مصارف نامتعارف وبیش از ظرفیت شامل مجتمع های مسکونی و کلیه انشعابات غیر قانونی، موقت و سکونت گاه های غیر رسمی (باغ ویلاها) که مصرف آب غیر متعارف دارند و دارای استخر می باشند، در برنامه اخطار و قطع انشعاب قرار گیرند.

اسماعیلیان گفت : با توجه به بررسی صورت گرفته و تحلیل داده های مصرف، انشعاب عمومی 115 مجتمع مسکونی که دارای مصرف بیش از یک و نیم برابر ظرفیت هستند در لیست اخطار و قطع انشعاب قرار داده شدند. 

وی با اشاره به خشکسالی شدید و کاهش بی سابقه نزولات آسمانی افزود: سال آبی گذشته، سال بسیار خشکی به لحاظ بارندگی در استان خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد بود به طوریکه میزان بارندگی در این سال 90 میلیمتر گزارش شد که در مقایسه با شرایط نرمال و دوره آماری به میزان 240 میلی متر، کاهش بسیار شدید داشته است.

 اسماعیلیان با بیان اقدامات انجام شده جهت گذر از تنش تابستان سال جاری گفت : به لطف خدا و با همراهی مردم و مشارکت تمامی دستگاه ها و سازمان ها و نیز اجرای پروژه ها و اقدامات اضطراری متعدد، تابستان امسال بدون مشکل سپری گردید. 

اسماعیلیان با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش محسوس بارندگی در سال آبی جاری نیز تصریح کرد: علیرغم پیش بینی ها مبنی بر پاییز پربارش برای حوضه شهرستان مشهد، کماکان با گذشت بیش از سه ماه از سال آبی که از مهر ماه آغاز می شود ؛ تداوم خشسالی و کاهش بارندگی در این منطقه را شاهد هستیم به طوریکه کل میزان بارندگی پاییز امسال 18 میلیمتر بوده و نسبت به دوره آماری بیش از 60 درصد کاهش داشته است.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد : متاسفانه هیچ گونه ورودی به هیچ کدام از چهار سد تأمین کننده آب مشهد انجام نشده و اکنون ذخیره کل سدها به حدود 5 درصد رسیده که حتی اگر بارندگی در فصل زمستان پیش رو هم به صورت نرمال صورت گیرد، به دلیل خشکسالی های پیاپی و افت شدید منابع آب ، کماکان با شرایط بحرانی رو به رو خواهیم بود و نیاز به برنامه ریزی سخت و فشرده و نیز همراهی ویژه تری از سوی جامعه و شهروندان می باشد.

 

ارسال نظر