شناسه خبر: ۱۶۲۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد

رشد ۳۱ درصدی صادرات از گمرکات استان خراسان رضوی / تراز بازرگانی تجارت خارجی مثبت در سال ۱۴۰۲

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت طی یکسال گذشته میزان صادرات کالا از گمرکات استان معادل ۲میلیون و ۹۱۲ هزارتن و به ارزش ۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از ان از لحاظ وزنی ۳۱ درصد و از نظر ارزش ۱۹ درصد رشد داشته است .

رشد ۳۱ درصدی صادرات از گمرکات استان خراسان رضوی / تراز بازرگانی تجارت خارجی مثبت در سال ۱۴۰۲

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی جواد جعفری در تشریح عملکرد گمرکات استان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت عمده اقلام صادراتی در این مدت زعفران ،پسته ، کامپاند پلی اتیلن و تخم خوراکی پرندگان بوده است که عمدتا به کشورهای افغانستان ، ترکمنستان و تاجیکستان ،ازبکستان صادر شده است.

وی افزود در این مدت ۲۹۵هزارتن کالا به ارزش ۷۴۹میلیون دلار از طریق گمرکات خراسان رضوی وارد استان شده است که عمده این اقلام تلفن های هوشمند ،پنبه و نخ یک لا بوده است که این آمار نشان میدهد واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶/۷ درصد و از نظر ارزش ۱۴ درصد رشد داشته که بیشترین واردات از کشورهای امارات متحده عربی، ازبکستان و تاجیکستان بوده است .

جعفری گفت میزان حجم کل ترانزیت خارجی در  یکسال گذشته از گمرکات خراسان رضوی   ۳میلیون و ۴۴۰هزارتن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد رشد داشته است.

این گزارش می افزاید تراز بازرگانی تجاری خارجی گمرکات خراسان رضوی طی یکسال گذشته مثبت و معادل ۹۵۱ میلیون دلار می باشد .

 

ارسال نظر