شناسه خبر: ۱۶۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

رشد 35 درصدی صادرات از گمرکات خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت طی 11ماهه امسال میزان صادرات کالا از گمرکات استان معادل ۲میلیون و 650 هزارتن و به ارزش 1میلیارد و 518 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 35 درصد و از نظر ارزش 22درصد رشد داشته است .

رشد 35 درصدی صادرات از گمرکات خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی جواد جعفری در تشریح عملکرد گمرکات استان اظهار داشت عمده اقلام صادراتی در این مدت زعفران ،پسته ، کامپاند پلی اتیلن و تخم خوراکی پرندگان بوده است که عمدتا به کشورهای افغانستان ، ترکمنستان و تاجیکستان ،ازبکستان و عراق صادر شده است.

وی افزود در این مدت 258 هزارتن کالا به ارزش  665 میلیون دلار از طریق گمرکات خراسان رضوی وارد استان شده است که عمده این اقلام تلفن های هوشمند ،پنبه و نخ یک لا ، طلا بوده است که این آمار نشان میدهد واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 2.8 درصد و از نظر ارزش 12/5 درصد رشد داشته است .

جعفری گفت میزان حجم کل ترانزیت مبدا و مقصد در 11 ماهه سال جاری از گمرکات خراسان رضوی   3میلیون و 116هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است

 وی درآمد 11ماهه گمرکات استان در سال جاری را 22هزار و 315میلیارد و 790 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید تراز بازرگانی تجاری خارجی گمرکات خراسان رضوی طی 11 ماهه امسال مثبت و معادل 853 میلیون دلار می باشد .

 

ارسال نظر