شناسه خبر: ۱۶۲۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خبر داد:

استفاده از ظرفیت زندانیان در فضا سازی شهری در آستانه بهار در یک اقدام ابتکاری/ ساخت 3600 المان و فلاور باکس شهری توسط مدد جویان در بهار 1403

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیاست های دستگاه قضایی در زمینه توانمند سازی مددجویان زندانها گفت:این سیاست با انجام اقدامات گسترده فرهنگی آموزشی ، توان یابی ، حرفه آموزی و حمایت های پس از خروج مددجویان در درون و بیرون زندانها توسط دستگاه قضایی دنبال می شود.

 استفاده از ظرفیت زندانیان در فضا سازی شهری در آستانه بهار در یک اقدام ابتکاری/ ساخت 3600 المان و فلاور باکس شهری توسط مدد جویان در بهار 1403

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی از بکار گیری ظرفیت زندانیان در زمینه فضا آرایی و ساخت المان های شهری برای اولین بار در کشور خبر داد.

بر پایه همین گزارش معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیاست های دستگاه قضایی در زمینه توانمند سازی مددجویان زندانها گفت: این نوع اقدامات در مدت اخیر افزایش یافته ، به نحوی که تلاش شده از آموزش های داده شده و توانمندی مدد جویان زندان ها علاوه بر محیط درونی زندان ، در خارج از آن محیط نیز بهره گیری شود تا در این راستا ضمن باز اجتماعی شدن زندانیان ، بتوان شهر را نیز از خدمات آنها بهره مند نمود و خانواده مدد جویان نیزاز حاصل این دسترنج استفاده کنند.

سید امیر مرتضوی افزود: با پیگیری های معاونت اجتماعی از وقوع جرم دادگستری استان و همکاری مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد و کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان ، جانمایی 1100 المان در سطح شهر مشهد برای نوروز 1403 انجام شده که از شهریور ماه تمهیدات لازم در این زمینه آغازو تا آخر سال ادامه خواهد داشت ، بدین ترتیب 3600 فرصت شغلی جدید برای زندانیان به منظور ساخت المان و فلاورباکس زینت بخش بهار، درشهر مشهد ایجاد شده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در مشهد و با همراهی ارزشمند اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی و همچنین معاونت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در امور نظارت بر زندان، از توانمندی و ظرفیت زندانیان بند باز در ساخت ، تعمیر و رنگ آمیزی تعدادی المان ها استقبال از بهار 1403 استفاده شده ، بر این اساس مددجویان زندان علاوه بر کسب درآمد ، مهارت هایی را می آموزند که پس از آزادی می توانند با تکیه بر آن وارد بازار کار شده و ضمن جلوگیری از بازگشت به زندان ، پایداری اقتصاد خانواده خودرا تضمین کنند.

معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هرسال تعداد ی المان نیز در سطح شهر اکران می شود و امسال نیز حدود 1100 المان داریم که حاصل کار هنرمندان است و این المان ها از بین تعداد زیادی از آثاربه نمایش در آمده دریک نمایشگاه انتخاب شده اند.

معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هرسال تعداد ی المان نیز در سطح شهر اکران می شود و امسال نیز حدود 1100 المان داریم که حاصل کار هنرمندان است و این المان ها از بین تعداد زیادی از آثاربه نمایش در آمده دریک نمایشگاه انتخاب شده اند. .

ارسال نظر