شناسه خبر: ۱۶۱۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد

مواجهه با پلنگ منجر به مصدومیت ۴ دامدار فریمانی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان گفت: رویارویی ۴ دامدار با پلنگ در منطقه شکار ممنوع ژرف شهرستان فریمان، منجر به مصدومیت آنان شد.

مواجهه با پلنگ منجر به مصدومیت ۴ دامدار فریمانی شد

به گزارش مشهد فوری به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده، اظهار داشت: روز گذشته چهار دامدار در فصل غیرمجاز جهت چرای دام به منطقه شکار ممنوع ژرف شهرستان فریمان وارد می‌شوند که پس از رویارویی دامداران با پلنگ مقابله‌ای بین آنان بوجود می‌آید که منجر به مصدومیت دامداران می‌شود، اما در نهایت پلنگ منطقه را ترک می‌کند.

وی بیان کرد: این منطقه با غنای زیستی بالا، دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ و قوچ و میش و کل و بز و غیره است و نیز در خصوص این گونه مواجهه دوره‌های آموزشی متعددی همچون، تعارضات با حیات وحش برای جوامع محلی، دانش‌آموزان و دهیاران برگزار شده است.

ستوده افزود: لازم است دامداران و جوامع محلی روستاهای حاشیه مناطق، در زمان حضور در این مناطق به نکات احتیاطی و ایمنی لازم در رویارویی با این گونه ارزشمند، توجه ویژه داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان گفت: در ساعات اولیه این اتفاق محیط‌بانان و کارشناسان حیات وحش شهرستان با حضور در محل با تجهیزات بیهوشی و مورد نیاز، مصدومین با حضور اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و پس از آن منطقه را مورد پایش قرار داده و با اطلاع‌رسانی مناسب به جوامع محلی و هشدار به آنان در منطقه حضور پیدا کردند در حال حاضر حال عمومی دامداران مساعد است.

وی به دامداران توصیه کرد: در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را برای آن باز گذاشته و به هیچ وجه در زمانی که پلنگ نزدیک لاشه و یا همراه توله‌های خود است، نزدیک آن نشوید و از هر گونه کنجکاوی جدا خودداری کنید و به ماموران یگان حفاظت محیط زیست آن منطقه و یا سامانه 1540 اطلاع دهید.

 

ارسال نظر